آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دستور فوری روحانی برای برخورد قاطع با تخلفات کرونایی نامزدها در تبلیغات انتخاباتی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
روحانی با بیان اینکه کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند، گفت: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیافرینند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنج شنبه در حضور رییس جمهور برگزار شد و در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و کمیته های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی گزارشی از وضعیت روند بیماری و اقدامات انجام شده در زمینه تامین واکسن و عملیات واکسیناسیون و همچنین اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های لازم در این زمینه به ویژه در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ ارائه کردند.

 

کمیته بهداشت و درمان در گزارشی از روند عملیات واکسیناسیون و همچنین تاخیر ایجاد شده در تامین واکسن خارجی از طرف برخی کشورهای متعهد شده بدلیل برخی مشکلات و موانع، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی از کشورهایی که سازنده واکسن هستند و همچنین تسریع در دریافت سهمیه کوواکس، مشکل کمبود واکسن بزودی برطرف شود.

 

کمیته بهداشت و درمان همچنین با اشاره به ورود واکسن‌های تولید داخل به مرحله عملیاتی تاکید کرد که واکسن‌های تولید داخل نیز با پشت سرگذاشتن مراحل فنی بتوانند در آینده نزدیک وارد چرخه عملیات واکسیناسیون شوند و واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی در این زمینه با تاکید بر تداوم تلاش‌ها برای تامین واکسن با جدیت و حساسیت‌های لازم، گفت: به طور قطع دستگاه‌های مسئول نظیر وزارت بهداشت و درمان، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این خصوص اقدامات خود را با همان جدیت که در ابتدای کار داشتند انجام خواهند داد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر شرایط تحریمی و اقدامات ضدبشری آمریکا نبود، بی‌تردید امروز در تأمین واکسن با این نوع مشکلات برخورد نکرده بودیم و می‌توانستیم جزو کشورهای مقدم در این حوزه باشیم، اظهار داشت: به رغم همه این مشکلات و در همین حالت هم فشارهای حداکثری را پشت سر گذاشتیم و توانستیم  بدون توجه به  فشارها اگر چه با سختی و مشقت، واکسن را تأمین کنیم و در این مسیر به مردم متعهد شدیم که طبق سند ملی و اقدامات، واکسیناسیون به همین صورت انجام بگیرد و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که تا پایان دولت واکسیناسیون گروه هدف (فاز یک، فاز دو، فاز سوم) انجام شده باشد و اقدامات لازم برای تامین واکسن‌های مورد نیاز برای فاز چهارم (آخر) نیز انجام شده باشد.

 

بر این اساس دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که مطمئنا تا پایان سال ۱۴۰۰ همه گروه‌های هدف واکسینه خواهند شد و برای سال‌های آینده هم بدون وابستگی به خارج از کشور واکسن به طور کامل تامین و حتی توان صادرات به سایر کشورها فراهم خواهد شد.

 

در این جلسه همچنین قرارگاه عملیاتی ستاد ملی گزارشی از میزان رعایت پروتکل‌ها در تجمعات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰، فعالیت تبلیغاتی ستادهای انتخاباتی و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها با همکاری کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ارایه و تاکید کرد در مورد بروز برخی تخلفات که از سوی طرفداران برخی نامزدها در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته، مکاتبات لازم انجام و هشدارهایی به ستادهای انتخاباتی  داده شده است.

 

در همین زمینه کمیته بهداشت و درمان با ابراز نگرانی نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری‌هایی که توسط برخی نامزدها در استان‌ها انجام گرفته از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ خواست دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

 

رئیس جمهور پس از این گزارش به قرارگاه عملیاتی دستور داد با توجه به استقرار این قرارگاه در وزارت کشور و برعهده داشتن مسئولیت اجرای انتخابات از سوی وزیر کشور، با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای لازم اقدام فوری را انجام داده و با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد قاطع و جدی صورت گیرد و اقدامات انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

 

روحانی با بیان اینکه کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند، گفت: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیافرینند.

 

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به مردم در زمینه  روش صحیح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی رسانه‌های عمومی، تأکید کرد: آموزش‌های لازم و آگاهی‌بخشی به مردم در این خصوص در روزهای باقیمانده تا انتخابات باید به صورت کاملاً روشن، مؤثر و مستمر از سوی رسانه‌ها و شبکه مجازی انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------