زعفران اعتیادآورتر است یا "سی4 "؟



اگر می خواهید با کاربردهای عجیب موادی مثل زعفران ، آرسنیک و یا ماده منفجره سی - 4 آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،در دنیای امروز مواد طبیعی و مصنوعی زیادی وجود دارند که هر کدام از آنها دارای خواص و کاربردهای متفاوتی هستند. در عین حال این مواد گاهی دارای اثرات و کاربردهای عجیبی هستند که باعث تعجب بسیاری از افراد می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از این مواد و کاربردها و اثرات عجیب آنها اشاره کنیم.

 

 

منفجره سی - 4,آرسنیک

 

 

DDT

این آفت کش معروف که از قدمت زیادی برخوردار است در سالهای اخیر به دلیل اثرات بدی که بر روی محیط زیست و موجودات زنده می گذرد ممنوع شده است. اما در دهه 1950 میلادی مشخص شد که استنشاق مقدار مشخصی از این ماده باعث ایجاد سرخوشی در افراد می شود. این کشف باعث شد تا برای مدتی بعضی از افراد با استفاده از این ماده و ترکیب گازی حاوی آن به سرخوشی مصنوعی می رسیدند.

 

 

منفجره سی - 4,آرسنیک

 

 

زعفران

این ادویه خوش رنگ و خوش بو در بسیاری از غذاهای ایرانی و همچنین غذاهای بسیاری دیگر از کشورها به عنوان طمع و رنگ دهنده استفاده می شود. اما باید گفت که زعفران می تواند بسیار اعتیاد آور نیز باشد. در زمان قدیم نیز از این ماده به عنوان دارویی نشاط آور برای مبارزه با افسردگی استفاده می شده است.

 

 

منفجره سی - 4,آرسنیک

 

انواع سم ها

در طول تاریخ بسیاری از انواع سم ها و زهرها به عنوان مواد دارویی و یا مخدر مورد استفاده قرار می گرفتند. برای نمونه تعدادی از مرتاضین هندی برای فرو رفتن به حالت خلصه زهر مار کبری را استنشاق می کردند. بر اساس شنیده ها بعضی از کوهنوردان در قرن 19 میلادی از سم " آرسنیک" برای افزایش توان تنفسی خود استفاده می کردند.

 

 

منفجره سی - 4,آرسنیک

 

 

ماده منفجره C-4

این ماده منفجره یکی از موثرترین مواد انفجاری در جهان است که قدرت تخریب آن حتی از " TNT " نیز بیشتر است. جدیدا در تحقیقات ارتش آمریکا مشخص شده است که تعدادی از سربازان برای بدست آوردن سرخوشی این ماده منفجره را در حالی که در پوشش پلاستیکی پیچیده شده است می جوند.

 

 

منفجره سی - 4,آرسنیک

 

قارچ و کپک روی کتاب

حتما شما هم تاکنون با کتابهایی که مدت زمان زیادی را در کتابخانه باقی مانده و لایه ای از گرد و غبار بر روی آنها وجود دارد رو به رو شده اید. در بسیاری از اوقات انواع قارچ ها و کپک ها بر روی این کتابها لانه می کنند و در صورتی که شخص بدون از بین بردن آنها از کتاب استفاده کند با تاثیراتی مشابه مواد روانگردان و همچنین تهوع و کم خوابی رو به رو می شود.

 

 

منفجره سی - 4,آرسنیک

 

سنبل الطیب

این گیاه که به عنوان " علف گربه " نیز شناخته می شود مورد علاقه گربه ها است و باعث می شود تا اثری مشابه داروی روان گردان بر روی گربه ها ایجاد شود. اما این گیاه از زمان های بسیار قدیم به صورت معجون و به عنوان دارو برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------