تولد اولین گاومیش کوهان‌دار پس از قرن‌ها در حیات‌وحشِ انگلیس



گاومیش کوهان‌دار،اخبار علمی،خبرهای علمی
سه گاومیش کوهان‌دار اروپایی که نسلشان در طبیعت منقرض شده است در ماه ژوییه امسال (۲۰۲۲) در منطقه "کنتِ" انگلیس رها شدند به این امید که تولیدمثل کنند و تعدادشان بیشتر شود اما چیزی که محیط‌بانان از آن بی‌خبر بودند، بارداری یکی از گاوهای ماده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، کارشناسان می‌گویند گاومیش‌های کوهان‌دار حاملگی خود را پنهان می‌کنند تا از حمله شکارچیان جلوگیری کنند.

 

تام گیبز، یک محیط‌ بان گاومیش‌های کوهان‌دار در این باره گفت: گوساله تازه‌وارد با استقبال گاومیش‌های کوهان‌دار دیگر مواجه شد. آنها او را تمیز می‌کنند و هنگام استراحتِ مادر هم، مراقب گوساله‌ هستند.

 

پروژه رهاسازی این گاومیش‌های کوهان‌دار با همکاری "نهاد حیات‌وحش کنت" و "وایلد وود تراست" انجام شد. پیش بینی می‌شود تا پایان اکتبر، یک گاو نر دیگر هم از آلمان وارد شود تا به سه گاومیش ماده بپیوندد.

 

گاومیش‌های کوهان‌دار اروپایی بزرگ‌ترین حیوان خشکی‌زی در قاره‌ اروپا محسوب می‌شوند که وزن جنس نر در آن‌ها به یک تُن هم می‌رسد.

 

این گونه که یک قرن پیش در طبیعت منقرض شد از طریق پروژه‌های معرفی مجدد در سراسر اروپا در حال احیا است.

 

تمام ۹۰۰۰ راس گاومیش کوهان‌دار اروپا در باغ‌وحش‌ها نگهداری می‌شوند. این اقدام آن‌ها را از انقراض نجات داد اما بازگرداندن آن‌ها به طبیعت برای به حداکثر رساندن تنوع ژنتیکی بسیار مهم است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------