برداشتن گام‌های اولیه برای اکتشاف انسان در ماه و مریخ



اخبار,اخبار علمی

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اسامی شرکت‌هایی که به بازگشت این آژانس به کره ماه کمک خواهند کرد را اعلام کرد که در این میان نام شرکت "لاکهید مارتین" و چند شرکت که اسم و رسم کمتری دارند، دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا سال گذشته به ناسا دستور داد تا به ماه بازگردد. "مایک پنس" معاون رئیس جمهور و "جیم برایدنستاین" رئیس ناسا از این تصمیم حمایت کردند.

 

این هدف سبب شد که شرکت‌های تجاری با ناسا در ماموریت‌های بازگشت به ماه و فراتر از آن همکاری داشته باشند.

 

"برایدنستاین" گفته است که کار با شرکت‌های آمریکایی، گام بعدی برای دستیابی به تحقیقات علمی طولانی مدت و اکتشاف انسان در ماه و مریخ است. امروز نیز وی اسامی شرکت‌هایی که با ناسا در بازگشت به ماه همکاری خواهند داشت را اعلام کرد.

 

دفعه بعد که ناسا به ماه برسد، تجهیزات و آزمایش‌های آن توسط فضاپیمایی انجام خواهد شد که توسط یکی از ۹ شرکت تجاری که در حال حاضر بخشی از برنامه جدید تجاری ناسا موسوم به "CLPS" هستند، ساخته می‌شود.

 

این شرکت‌ها اکنون خواهند توانست در ماموریت‌های ارسال تجهیزات به ماه شرکت کنند.

 

شرکت "لاکهید مارتین"(Lockheed Martin) یک نام معروف در این حوزه است و از جمله شرکت‌هایی است که واجد شرایط هستند، اما شرکت‌های دیگر خیلی شناخته شده نیستند.

 

اسامی این شرکت‌ها شامل "استروبیک تکنولوژی"( Astrobotic Technology)، "دیپ اسپیس سیستمز"(Deep Space Systems)، "درپر"(Draper)، "فایرفلای ایروسکوپ"(Firefly Aerospace)، "اینتیوتیو ماشینز"(Intuitive Machines)، "ماستن اسپیس سیستمز"( Masten Space Systems)، "مون اکسپرس"(Moon Express) و "اوربیت بیاند"(Orbit Beyond) است.

 

برایدنستاین گفت: هدف از انتخاب چندین شرکت این است که در هر دو زمینه هزینه و نوآوری رقابت کنند. ما در حال انجام کاری هستیم که قبلا انجام نشده است. ناسا عواملی چون امکان‌سنجی فنی، هزینه و برنامه زمانی را ارزیابی می‌کند و ارزش قراردادهای برنامه "CLPS" در طول ۱۰ سال آینده حداکثر مقدار ۲.۶ میلیارد دلار خواهد بود.

 

ایالات متحده تنها کشوری نیست که نگاه به قدم گذاشتن در ماه دارد. چین، ژاپن و اسرائیل هم در حال برنامه‌ریزی ماموریت‌هایی به ماه هستند.

 

ناسا می‌گوید این ماموریت‌ها ممکن است اوایل سال آینده راه‌اندازی شود. به گفته ناسا، این ماموریت‌های اولیه، فناوری‌های مهمی را به نمایش خواهد گذاشت که به منظور توسعه فرودگرهای آینده و سایر سیستم‌های اکتشافی مورد نیاز برای بازگشت انسان به سطح ماه و کمک به آماده‌سازی سازمان برای ارسال فضانوردان به مریخ طراحی خواهند شد.

 

ناسا همچنین می‌تواند قراردادهایی با شرکت‌های دیگر تحت برنامه "CLPS" ببندد.

 

برایدنستاین گفت: اعلامیه امروز نشان می‌دهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بازگشت آمریکا به ماه انجام گرفته است. نوآوری شرکت‌های هوافضای آمریکایی همراه با اهداف بزرگ ما در زمینه علم و اکتشافات انسانی، به ما کمک می‌کند تا به چیزهای شگفت انگیزی در ماه برسیم و سرانجام به سوی مریخ گام برداریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------