گرمایش زمین چگونه باعث افزایش خطر سیل می‌شود



اخبار,اخبار علمی,گرمایش زمین
محققان با تحلیل روند گرمایش زمین طی دو دهه اخیر پی بردند که چگونه افزایش دمای کره خاکی باعث بیشتر شدن احتمال وقوع سیل می شود.

به گزارش فارس به نقل از تک اکسپلوریست، پژوهشگران آمریکایی با بررسی داده‌های آب و هوایی دو دهه اخیر در غرب این کشور به این نتیجه رسیده‌اند که شدت و وسعت سیل‌ها به شدت رو به افزایش است و علت این مساله افزایش بارش باران و کاهش بارش برف به علت گرم تر شدن کره زمین است.

 

بررسی ۴۰۰ حوضه آبخیزداری از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که سیل‌های رخ داده در زمستان به علت بارش باران می‌تواند ۲.۵ برابر بزرگتر از سیل‌هایی باشد که به علت بارش برف و سپس ذوب شدن آن رخ می‌دهند. در گذر زمان با افزایش دمای کره زمین، سرعت و گستردگی بارش باران بیشتر شده و در نتیجه سیل‌های مرگبارتر و شدیدتری نیز به راه افتاده است.

 

محققان دانشگاه استنفورد هشدار داده‌اند که این روند طی سال‌های آینده نیز ادامه می یابد و با افزایش دمای زمین باز هم شاهد بارندگی‌های سیل آسای گسترده و کاسته شدن از موارد بارش برف هستیم و این امر نتیجه‌ای جز سیل‌های ویرانگر بیشتر به همراه نمی آورد.

 

بر اساس همین بررسی سیل‌های آینده که در اثر بارش باران به وجود می آیند ۳۳ درصد وسیع‌تر خواهند بود و هر آنچه که در سر راهشان وجود داشته باشد را تخریب می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------