چین فضاپیمای سرنشین دار به مدار زمین پرتاب می کند



فضاپیمای سرنشین دار چین،اخبار علمی،خبرهای علمی
چین قصد دارد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ یک فضاپیما را با سه سرنشین از طریق موشک لانگ مارچ از صحرای گوبی به مدار زمین پرتاب کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، چین در این ماموریت که بعد از پنج سال انجام می شود سه مرد را برای یک اقامت سه ماهه به یک ماژول فضایی در مدار زمین منتقل می کند.

 

آژانس فضایی سرنشین دار چین پیشتر اعلام کرده بود، برنامه فضایی سرنشین دار این کشور بدنبال انتخاب گروه جدیدی از ۱۸ فضانورد ذخیره، وارد مرحله آماده سازی ماموریت شده است.

 

"شنزو ۱۲" (Shenzhou-۱۲) به معنای "کشتی الهی" سومین مأموریت از ۱۱ ماموریت مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه فضایی چین تا سال ۲۰۲۲ خواهد بود. در این میان، چهار ماموریت با افراد سرنشین انجام می شود که ۱۲ فضانورد چینی را به فضا می فرستند. این تعداد بیشتر از ۱۱ زن و مردی است که چین در سال ۲۰۰۳ به مدار زمین اعزام کرده بود.

 

چین که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت اصلی فضایی تبدیل شود، دومین کشوری بود که سال جاری میلادی، مریخ نورد خود را دو سال پس از فرود اولین فضاپیمای این کشور در آن طرف ماه، روی مریخ فرود آورد.

 

اقامت سه ماهه برنامه ریزی شده می تواند رکورد ۳۰ روزه چین که سال ۲۰۱۶ ثبت شد را بشکند.

 

این خبر در شرایطی منتشر می شود که کاوشگر چانگ ئه ۵ چین حامل نمونه های خاک و سنگ کره ماه آذرماه سال ۱۳۹۹ بعد از انجام موفقیت آمیز ماموریت فضایی خود، در منطقه مغولستان داخلی در شمال چین فرود آمد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------