کشف راهی برای حل مشکل انرژی در ماه



انرژی ماه،اخبار علمی،خبرهای علمی
دانشمندان آژانس فضایی اروپا کریستال های انرژی را کشف کردند که می تواند مشکل انرژی در کره ماه را حل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از roayahnews؛ گروهی از دانشمندان در آژانس فضایی اروپا موفق به کشف «کریستال‌های انرژی» شدند و تأکید کردند که این محصول ممکن است به مستقر کردن انسان در ماه و سیارات دیگر کمک کند. دانشمندان خاطرنشان کردند که این کریستال که از پیریت آهن تشکیل شده و اندازه آن تنها ۴۰۰ میلی‌متر است، می‌تواند به عنوان یک لایه جذب نور برای یک سلول خورشیدی کوچک عمل کند و ممکن است منبع انرژی آینده امیدوار کننده‌ای در ماه نیز باشد.

 

میکروکریستال ها، پایه سلول خورشیدی تک لایه

آژانس فضایی اروپا با همکاری دانشگاه فناوری تالین در استونی (TalTech)، تولید رول‌های سمباده مانند، از این میکروکریستال‌ها را به‌عنوان پایه سلول‌های خورشیدی تک لایه مورد مطالعه قرار داده اند. آدوینیت ماکایا، مهندس ساخت ESA می‌گوید: "ما به این ریز بلور‌ها در زمینه استقرار در ماه نگاه می‌کنیم. پایه‌های آینده ماه نیاز به حیات دور از زمین دارند و برای پایداری این حیات می‌توان آهن و گوگرد مورد نیاز برای تولید پیریت را از سطح ماه بازیابی کرد."

 

کاترین کریستمن، دانشجوی دکترا در دانشگاه فناوری TalTech در استونی (TalTech) که در حال توسعه این فناوری به طور مشترک با دانشگاه و برنامه اکتشاف آژانس فضایی اروپا است گفت که از طریق این مشارکت، ما این فرصت را خواهیم داشت که علم را به ماه ببریم. او توضیح داد: "هدف ما توسعه فناوری برای رشد و استفاده از میکروکریستال‌های پیریت در یک سلول خورشیدی تک لایه است، جایی که هر میکرو کریستال به عنوان یک سلول خورشیدی منفرد عمل می‌کند. مقدار انرژی تولید شده توسط یک سلول خورشیدی کوچک کم است، اما در یک واحد با اندازه معمولی میلیارد‌ها عدد وجود خواهد داشت و در اصل هیچ محدودیتی در اندازه و شکل وجود ندارد. علاوه بر این، ما یک هدف داریم که همه مواد به عنوان منابع ضروری ممکن برای برداشت انرژی در ماه در مکان (آینده) خدمت کنند. "

 

این پروژه شامل تخصیص آزمایشگاه‌هایی در مرکز فنی «ESTEC» آژانس فضایی اروپا در هلند به محققان شرکت‌کننده در این مطالعات با هدف انجام مطالعات دقیق در مورد کیفیت این دانه‌های کریستالی است. براساس مقاله منتشر شده در مجله علمی «scitechdaily»، دانشمندان مشکل در دسترس بودن انرژی را یکی از مهم‌ترین عواملی می‌دانند که ممکن است در انتخاب مکان پایگاه ماه آینده نقش داشته باشد. به عنوان مثال، دانشمندان از این پایگاه فرضی در قطب جنوبی ماه به دلیل قله‌های نور شبه ابدی که در آن انرژی خورشیدی تقریباً به طور مداوم در دسترس است، استفاده می‎کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------