رونمایی از ربات ناجی انسان ها/ کاربرد اطلس 150کیلویی در حوادث طبیعی



ربات,طراحی ربات جدید,رباتهای انسان نما

رونمایی از ربات ناجی انسان ها/ کاربرد اطلس 150کیلویی در حوادث طبیعی

طراحان از یک ربات انسان نما رونمایی کردند که می تواند در مواقع بروز فجایع طبیعی و مصنوعی برای نجات جان انسان اقدام کند.

به گزارش  مهر، این ربات انسان نما به نام اطلس ماشینی با قدرت هیدرولیکی است که به سیستمهای لیزر و دید برجسته مجهز شده است از سوی دیگر دستهای چالاکی دارد که برای اجرای عملیات نجات در محیطهایی که برای انسان مرگبار بوده طراحی شده است.

این ربات که می تواند راه برود توسط دفتر دینامیک بوستن به عنوان یک شرکت تحقیقات روباتیک رونمایی شد.

 

شش نمونه از رباتهای انسان نمای اطلس از آلومینیومها و تیتانیومهایی که برای ساخت هواپیما به کار می رود ساخته شده اند و وزن آنها به 150 کیلوگرم می رسد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزارت دفاع ایالات متحده با برگزاری یک مسابقه برای سال 2014 از شرکتها خواسته به منظور دریافت جایزه  2 میلیون دلاری بهترین برنامه های خود برای رباتهای انسان نمای اطلس بنویسند تا آنها در حین انجام عملیات نجات گسترده بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

گیل پرات مدیر برنامه سازمان پروژه های پیشرفته دفاعی پنتاگون به عنوان سازمان ناظر بر طراحی و بودجه این رباتهای 188 سانتیمتری گفت: هنوز راه درازی برای کاربردی شدن اطلس وجود دارد.

 

وی کارکرد کنونی اطلس را با یک انسان یک ساله مقایسه کرد و گفت:  کودک یک ساله به سختی می تواند راه برود، بیشتر زمین می خورد. این ماشینها با آنچه در فیلمهای علمی تخیلی مشاهده می شود قابل مقایسه نیست، قیاس آنها با یک کودک یکساله بهترین قیاسی است که می تواند وضعیت کنونی ما را مشخص کند.

مدیر برنامه سازمان پروژه های پیشرفته دفاعی پنتاگون تأکید کرد: اما اطلس به سرعت یاد می گیرد، به زودی مهارتهای آنها به یک کودک 2 ساله نزدیک می شود./مهر

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------