آزمایش فشار داخلی چشم...



 

آزمایش فشار داخلی چشم برای تمام افراد بالای ۳۵ سال ضروری است.

 

 

آزمایش فشار داخلی چشم

 

 

به منظور تشخیص به موقع آب سیاه ، فشار داخلی چشم در تمام افراد بالای ۳۵ سال باید سالانه توسط پزشک متخصص اندازه گیری شود.

 


دکتر "پرویز زرین بخش" به مناسبت روز جهانی آب سیاه (گلوکوم) در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: آب سیاه یکی از شایعترین علل کاهش بینایی و از دست دادن دید کامل افراد است که با تشخیص زودهنگام به راحتی قابل پیشگیری است.

 


وی با اشاره به اینکه آب سیاه یکی از شایعترین بیماری های چشمی است گفت: تمام افراد بالای ۳۵ سال ، افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به آب سیاه چشم یا سابقه ضربه به سر و یا چشم هستند حتما باید به طور سالانه با مراجعه به پزشک معاینه شوند و فشار داخلی چشم آنها اندازه گیری شود.

 


این متخصص جراحی چشم اضافه کرد: همچنین کسانی که دارای سابقه اعمال جراحی های خاص چشمی هستند نسبت به افرادی که سابقه جراحی چشم ندارند ، بیشتر مستعد ابتلا به آب سیاه هستند بنابراین باید به طور سالانه مورد معاینه پزشک قرار گیرند.

 


زرین بخش با اشاره به اینکه برخی کودکان به طور مادرزادی دچار این مشکل چشمی هستند گفت: این کودکان به طور مادرزادی زوایه چشم آنها بسته است و چشم های درشت تری نسبت به بچه های عادی دارند که باید از همان کودکی تحت عمل جراحی قرار گیرند.

 


وی گفت: بیماری چشمی گلوکوم یا آب سیاه بیماری است که هیچ گونه علامتی ندارد و زمانی فرد متوجه بیماری خود می شود که بسیار پیشرفت کرده و به مرور زمان به افت بینایی و در صورت عدم درمان به از دست دادن بینایی می انجامد.

 


رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران با بیان اینکه آب سیاه با بالا رفتن فشار داخل چشم همراه است که این فشار به مرور باعث آسیب به عصب بینایی و کاهش میدان دید می شود گفت: این بیماری دارای انواعی مختلف مادرزادی، آب سیاه بر اثر بالا رفتن سن، مزمن و اکتسابی است.

 


مراسم روز جهانی گلوکوم (آب سیاه) قرار است روز پنجشنبه ۲۰ اسفند ماه در بیمارستان فارابی برگزار شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------