غذاهایی كه برای دور كردن استرس مفید است



درمان استرس , دور کردن استرس


اگر احساس می كنید كه افسرده و بی حال هستید و حوصله انجام هیچ كاری ندارید، می توانید با مصرف مواد خوراكی سالم، این احساس را از خود دور كنید.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، مواد خوراكی كه حاوی چربی های امگا۳، اسید فولیك و ویتامین B۱۲ هستند، می توانند در شاداب سازی فرد موثر باشند.

شكلات می تواند فرد را سرحال آورد. شكر موجود در شكلات می تواند سطح «اندورفین» را كه موجب شاداب سازی می شود، افزایش دهد.

موز یكی دیگر از مواد خوراكی است كه هنگام افسردگی می تواند حس ناخوشایند را از فرد دور كند. این میوه به دلیل حاوی بودن «تریپتوفان» می تواند فرد را شاداب سازد.

شیر نیز به دلیل اینكه سرشار از «تریپتوفان»، آنتی اكسیدان، ویتامین D و ویتامین B۱۲ است می تواند در مبارزه با استرس و پیری زودرس موثر باشد.

خشكبار نیز سرشار از پروتئین، مواد معدنی و چربی های امگا ۳ است. این مواد خوراكی هم چنین حاوی ویتامین E است كه نوعی آنتی اكسیدان برای مقابله با استرس محسوب می شود. این ماده خوراكی همچنین علاوه بر این ویژگی، نوعی غذای مغز نیز محسوب می شود چرا كه سرشار از امگا ۳ است.

قهوه نیز به دلیل اینكه سطح انرژی بدن را افزایش می دهد، فرد را هوشیار ساخته و قدرت حافظه را بالا می برد اما باید به خاطر داشته باشیم كه مصرف زیاد آن نیز سیستم خواب بدن را بر هم زده و عوارض سوئی روی بدن می گذارد ... / یادداشت : خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------