ماموریت برای کشف حقیقت | ابرنواخترها چگونه ایجاد می‌شوند؟



ابرنواختر،اخبار علمی،خبرهای علمی
ناسا موشکی مجهز به ابزار تصویربرداری برای ثبت داده‌های یک ابرنواختر در صورت فلکی ماکیان به فضا فرستاد. هدف این ماموریت، بررسی ابر عظیمی از غبار و گاز معروف به حلقه ماکیان یا سحابی پوشش است که پس از مرگ انفجاری یک ستاره در حدود ۲۰هزار سال پیش ایجاد شد و همچنان هم در حال گسترش است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انگجت، آزمایش طیف‌سنجی فرابنفش میدان انتگرال یا INFUSE، حلقه ماکیان را برای چند دقیقه مشاهده می‌کند و نور را در طول‌موج‌های ماوراء بنفش در بر می‌گیرد تا گازهای داغ ۹۰۰۰۰ تا ۵۴۰۰۰۰ درجه فارنهایت را روشن کند.

 

پیش‌بینی می‌شود قبل از اینکه این موشک به زمین بازگردد، تا ارتفاع حدود ۲۴۰ کیلومتری پرواز کند. حلقه ماکیان در فاصله ۲۶۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد و در اثر فروپاشی ستاره‌ای که تصور می‌شود ۲۰ برابر خورشید است، شکل گرفته است.

 

از آنجایی که عواقب پس از این رویداد همچنان ادامه دارد و ابر تشکیل شده از آن در حال حاضر با سرعت ۹۳۰۰۰۰ مایل در ساعت منبسط می‌شود، کاندیدای خوبی برای مطالعه چگونگی تأثیر ابرنواخترها بر شکل‌گیری منظومه‌های ستاره‌ای جدید است.

 

برایان فلمینگ، محقق اصلی ماموریت INFUSE، می‌گوید: ابرنواخترهایی مانند آنچه حلقه ماکیان را ایجاد کرد، تأثیر زیادی بر نحوه شکل‌گیری کهکشان‌ها دارد.

 

به گفته فلمینگ، ماموریت اینفوز بررسی خواهد کرد که چگونه ابرنواختر با گرفتن نوری که درست در زمانی که موج انفجار به درون حفره‌های گاز سرد شناور در اطراف کهکشان برخورد می‌کند، انرژی را به راه شیری می‌ریزد. پس از بازگشت ماموریت INFUSE به زمین و جمع‌آوری داده‌های آن، تیم تحقیقاتی ناسا قصد دارد با ترمیم این موشک، آن را دوباره پرتاب کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------