ناسا اعزام فضانوردان به ماه را تا سال ۲۰۲۶ به تعویق انداخت



تعویق سفر به ماه،اخبار علمی،خبرهای علمی
ناسا، اعزام فضانوردان به ماه در پوشش برنامه آرتمیس را تا سال ۲۰۲۶ به تعویق انداخت.

به گزارش تسنیم، بیل نلسون؛ مدیر ناسا  اعلام کرد که این سازمان دو ماموریت آرتمیس 3 برای اعزام فضانورد به ماه را یک‌سال به تعویق می‌اندازد تا طرف‌های قرارداد زمان بیشتری برای غلبه بر چالش‌ها داشته باشند.

 

وی ادامه داد:‌ ایمنی اولویت اصلی ماست و به تیم‌های آرتمیس زمان بیشتری برای مواجهه با چالش‌ها در زمینه پیشرفت‌ها، عملیات‌ها و یکپارچه‌سازی می‌دهیم.

 

طرف قرارداد ناسا برای انجام این ماموریت، شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک است که این ماموریت را با برپایه مدل اولیه موشک استارشیب انجام خواهد داد اما آماده‌سازی‌ها زمان طولانی‌تری می‌طلبد و دو آزمایشی که با موشک‌های 121 متری استارشیپ صورت گرفته، با انفجار همراه بوده است.

 

ناسا در مارس 2023 موافقت کرد که برای حمایت از طرح آرتمیس حدود 40 میلیارد دلار بودجه در اختیار استارشیپ بگذارد.

 

آرتمیس، نام برنامه‌ای است که رسماً در سال 2017 به عنوان بخشی از طرح‌های آژانس فضایی ایالات متحده برای استقرار دائمی انسان در نزدیکترین قمر به زمین اعلام شد و قرار است ماه سکویی برای ماموریت‌های آینده به سمت مریخ باشد. در حال حاضر 22 کشور عضو این برنامه هستند.

 

در ماموریت اول، یک پرواز آزمایشی بدون سرنشینِ رفت‌وبرگشت به ماه به نام آرتمیس 1، پس از چند بار تاخیر، در سال 2022 انجام شد. بر اساس برنامه آرتمیس 2، قرار بود در پایان سال جاری میلادی یک پرواز سرنشین‌دار به اطراف ماه صورت گیرد. خبرگزاری رویترز می‌گوید که این پرواز به سپتامبر سال 2025 موکول شده است.

 

در برنامه آرتمیس 3 که برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده بود، قرار بود نخستین زن و نخستین فرد رنگین‌پوست در قطب جنوب ماه فرود بیایند، جایی که ناسا امیدوار است در آن‌جا یخ برای تهیه سوخت موشک یافت شود. این برنامه هم تا سپتامبر سال 2026 به تعویق افتاده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------