شناسايي هويت افراد با پيگيري آدرس‌هاي اينترنتي



 

 

 

آدرس اینترنتی

 

 

 

به گفته يک کارشناس با پيگيري آدرس‌هاي اينترنتي شناسه‌دار مي‌توان به هويت فرد ارسال‌کننده داده‌ها پي برد که اين امر، فضاي امني در محيط سايبري ايجاد مي‌کند.

محمد تمجيدي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به استفاده از دو نوع آدرس عددي و غيرعددي در اينترنت، اظهار کرد: آدرس‌هاي غيرعددي (URL) يا همان آدرس‌هاي مورد استفاده روزمره که به خاطر سپردن آن‌ها آسان است، در هنگام نقل و انتقال اطلاعات در شبکه، قابليت محاسبه‌پذيري ندارند و اين مساله يکي از ايرادهاي وارده به URLها است.

وي با بيان اين‌که macها و IPها از آدرس‌هاي عددي هستند، افزود: آدرس‌هاي mac سخت‌افزاري بوده و قابليت تغيير ندارند و درواقع همانند شماره سريال توسط کارخانه سازنده به دستگاه‌هاي فعال در شبکه اختصاص داده مي‌شود.

اين کارشناس تصريح کرد: mac آدرس‌ها، محدوده مشخصي دارند و هر کارخانه‌اي در محدوده مشخص شده‌اي مي‌تواند اين آدرس‌ها را به دستگاه‌ها اختصاص دهد. به همين خاطر از IP آدرس‌ها به‌جاي macها در شناسه‌دار کردن آدرس‌هاي اينترنتي استفاده مي‌شود.

وي IPها را آدرس‌هاي عددي 32 بيتي متشکل از 4 جزء 8 بيتي عنوان کرد و گفت: IPها اعدادي هستند که توسط نقطه از هم جدا مي‌شوند و هنگام ارسال داده برروي تمام دستگاه‌ها به‌عنوان آدرس مبدا ثبت شده و درواقع هويت اصلي فرستنده، داده‌هايي است که از رايانه‌اي با اين آدرس ارسال مي‌شود.

تمجيدي افزود: IP آدرس‌ها در تمام بسته‌هايي که کاربر از اينترنت ارسال مي‌کند، ثبت مي‌شود و در هر زمان قابليت پي يري داشته و مشخص مي‌کند که ارسال‌کننده داده چه کسي بوده است.

وي شناسه‌دار شدن IP آدرس‌ها را ابزاري براي تشخيص هويت فرد استفاده‌کننده عنوان و خاطر نشان کرد: شناسه‌دار شدن IP آدرس‌ها ورودي‌هاي غيرمجاز را به شبکه تشخيص داده و از اين طريق مي‌توان فردي را که ورود غيرمجاز براي استفاده از اطلاعات داشته است، شناسايي كرد و مورد پيگيري قضايي قرار داد.../تحلیل:عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------