ازدواج، ˈسلاح مرموزˈ مبارزه با سرطان ریه





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ازدواج، ˈسلاح مرموزˈ مبارزه با سرطان ریه

محققان دانشگاه ˈمریلندˈ دریافتند که افراد متاهل مبتلا به بیماری سرطان ریه پس از طی شدن دوره درمان بیشتر از افراد مجرد مبتلا به این بیماری عمر می کنند.

به گزارش روزنامه ˈدیلی میلˈ، ازدواجˈ سلاح مرموز ˈ مبارزه با سرطان ریه است و یک سوم از افراد متاهل پس از سپری کردن دوره درمان به مدت سه سال زنده می مانند که این رقم با 10 درصد در افراد مجرد قابل مقایسه است.

بر اساس این تحقیق زنان متاهل بیشترین طول عمر را پس از گذشت سه سال از دوره درمان خود داشته اند (46درصد) و کمترین طول عمردر پایان این مدت متعلق به مردان مجرد ( سه درصد) بوده است.

پژوهشگران دانشگاه ˈمریلندˈ 168 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته ریه را که با شیمی درمانی و رادیوتراپی در یک دوره ده ساله - از ژانویه 2000 تا دسامبر 2010- درمان شده بودند مورد مطالعه قرار دادند.

یافته های آنان نشان داد که 33 درصد از بیماران متاهل پس از گذشت سه سال هنوز زنده بودند که این رقم با ده درصد در افراد مجرد قابل مقایسه است.

زنان مجرد و مردان متاهل نرخ زنده ماندنشان مساوی و طول عمر بیماران متاهل سفیدپوست در مقایسه با بیماران آفریقایی - آمریکایی برابر بود.

دکتر ˈالیزابت نیکولسˈ، از مرکز سرطان دانشگاه مریلند می گوید: به نظر می رسد تاهل نقش مهمی در زنده ماندن بیماران داشته باشد.دلیل این امر روشن نیست اما یافته های ما اهمیت حمایت جامعه در مدیریت و درمان بیماران مبتلا به سرطان ریه را نشان می دهد./ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------