نتایج یک تحقیق؛ یک فکر بهتر از چند فکر!



 ,یک فکر ,چند فکر,حل مسائل,اخبار,اخبار علمی,اخبار جدید

 

نتایج یک تحقیق؛ یک فکر بهتر از چند فکر!

همه ما از زمان قدیم شنیدیم که عقل دو سر بهتر از عقل یک سر است. اما ظاهرا دانشمندان توانسته اند تا خلاف این مورد را به اثبات برسانند. برای فهمیدن موضوع به شما توصیه می کنیم که تا پایان مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ما تا به امروز این گونه فکر می کردیم که چند فکر با هم می توانند با کمک هم به نتیجه بهتری برسند. اما بر اساس نتایج آخرین تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان مشخص شده است که انسان ها در زمان حل مسائل تا زمانی که دانش و توانایی خود اعتماد دارند به تنهایی بهتر عمل می کنند.

 

بر اساس این تحقیق در زمانی که افراد در یک گروه برای حل مسئله گرد هم می آیند نظر آن افرادی مورد تایید قرار می گیرد که در این گروه از اعتماد به نفس و حس القای قوی تر برخوردار هستند. دانشمندان با پرسش از افرادی متفاوت در مورد این که به تنهایی و یا در جمع برای یافتن پاسخ راحتر هستند به این نتیجه رسیده اند که صحبتهای جمعی تنها در مواردی که پاسخ بسیار روشن است جواب می دهد ، چون که در این شرایط بحث زیادی در بین افراد در نمی گیرد.

 

اما در زمانی که صحبت از سوالات سخت تر شده است افرادی که به صورت گروهی به دنبال پاسخ رفته اند به نسبت افرادی که به تنهایی برای یافتن جواب تلاش کردند از درصد اشتباه بالاتری برخوردار بودند. در عین حال در زمانی که سوالاتی همچون پایتخت کشورها از گروه ها پرسیده شد مشخص شده است که پاسخ افرادی که از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند در گروه به عنوان پاسخ جمع انتخاب شده است. نتایج این مطالعه که بر روی 38 نفر به صورت جداگانه و گروهی انجام شده است در جدیدترین شماره از مجله "Science " به چاپ رسیده است./باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------