استفاده نادرست از نخ و خلال دندان موجب تخریب دندان‌ها می‌شود



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

استفاده نادرست از نخ و خلال دندان موجب تخریب دندان‌ها می‌شود

یک دندانپزشک ترمیمی و زیبایی گفت: استفاده نادرست از نخ و خلال دندان موجب تخریب دندان‌ها می‌شود.

دکتر محمد جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه زنجان، با بیان اینکه خلال و نخ دندان از ابزارهای کمکی و اصلی است، تصریح کرد: استفاده از نخ دندان تکنیک خاصی دارد که هنگام بهره بردن از آن باید رعایت شود به طوری که باید به صورت حرکات بالا و پایین باشد.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از خلال دندان به صورت چپ و راست حالت اره‎ای دارد و این روش دندان را اره می‎کند.

این دندانپزشک درباره استفاده نادرست از خلال دندان، ابراز کرد: نوک زدن به دندان با استفاده از خلال دندان باعث ساییده و زخمی شدن مینای آن قسمت از دندان به پوسیدگی خواهد شد به همین خاطر تاکید بر استفاده صحیح از نخ و خلال دندان است.

جولایی با بیان اینکه شایع‎ترین بیماری عفونی دندان پوسیدگی است، خاطرنشان‌ کرد: همه افراد دارای دندان‎های پوسیده هستند که باید هر سال حداقل یک نوبت جهت معاینه بالینی به دندانپزشک مراجعه کنند زیرا این عمل بهترین روش اطمینان از سرعت و بهداشت دهان و دندان است.

وی با اشاره به اینکه هنگام مراجعه به دندانپزشک باید مسواک و خمیردندانی که از آن استفاده می‎کنیم را به پزشک نشان دهیم، تاکید کرد: با این اقدام باید اطلاعاتی نیز درخصوص بهداشت دهان و دندان از پزشک معالج خود دریافت کنیم.

این پزشک متخصص ادامه داد: در صورت عدم دسترسی به خمیردندان، دهان باید حتماً با آب نمک شسته شود و در صورت دسترسی به خمیردندان و دهان شویه شستن با آب نمک زیاد توصیه نمی‎شود.

جولایی درخصوص ارتباط تغذیه با شیر و لبنیات و رابطه آن با سلامت دهان و دندان، متذکر شد: آن چیزی که در سلامت دهان و دندان بسیار مؤثر است، استفاده از فلوراید و تمیز نگه داشتن دهان و دندان است و طبق مطالعات انجام شده استفاده از محصولاتی که در بازار درخصوص ارتقاء بهداشت دهان و دندان تبلیغ می‌شود، حاوی مواد لبنیات است و در افزایش مقاومت دندان‎ها بسیار تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: باید از خمیردندان‎ها و دهان شویه‎‌هایی که حاوی فلوراید هستند استفاده کنیم./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------