اولین سیستم سوپاپ کاملا دیجیتال ساخته شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, سیستم سوپاپ
محققان انگلیسی اولین سیستم سوپاپ کاملا دیجیتال جهان را ساختند که به صورت مستقل از میل لنگ عمل کرده و امکان کنترل بی سابقه چرخه احتراق را در اختیار می گذارد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، مهمترین مزیت این فناوری جدید نسبت به فناوری های موجود این است که امکان کنترل دقیق هریک از سوپاپ های ورود سوخت و خروج دود را در هر زمان به طور نامحدود و کاملا مستقل از عملکرد موتور فراهم می کند.

 

این فناوری که Intelligent Valve Actuation نام دارد، کاملا الکترونیکی بوده و اولین سیستم سوپاپ موجود در بازار است که بدون هرگونه اتصال فیزیکی با میل لنگ عمل می کند.

 

برای عملکرد این سیستم نیازی به تسمه تایم یا فنر سوپاپ نیست و هر سوپاپ دارای میل لنگ اختصاصی و یک سیستم کنترل کننده مستقل است که آن را به صورت مکانیکی با دقت بسیار زیاد باز و بسته می کند.

 

در این سیستم به جای این که سوپاپ ها توسط میل لنگ موتور کنترل شوند، هریک از میل لنگ های اختصاصی آن ها توسط یک موتور مستقل الکترونیکی کنترل می شود. این موتورهای الکتریکی قادرند میزان و زمان باز و بسته شدن سوپاپ را در هر لحظه با دقت بسیار زیادی کنترل کنند.

 

این سیستم با استفاده از یک حسگر دورانی در هرلحظه از موقعیت دقیق میل لنگ موتور اطلاع کسب می کند تا عملکرد سوپاپ ها به بهترین شکل زمان بندی شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------