کشف دریاچه مخفی در قطب جنوب مریخ



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دریاچه مخفی
محققان با بررسی تصاویر برگرفته از نقشه های راداری جدید تهیه شده از مریخ موفق به شناسایی دریاچه ای شده اند که در زیر خاک قطب جنوب مریخ مخفی شده است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این تصاویر که توسط سفینه اکتشافی Mars Express متعلق به آژانس فضایی اروپا تهیه شده، نشان می دهد که منابع آبی قابل توجهی در عمق کره مریخ وجود دارد.

 

Mars Express مجهز به یک رادار پیشرفته موسوم به MARSIS است که می تواند از ترکیباتی که در عمق ۱.۵ کیلومتری مریخ وجود دارد، مطلع شود. همین رادار نشان داده که منطقه ای به طول بیش از ۲۰ کیلومتر مربع در زیر قطب جنوب مریخ پر از آب است.

 

پژوهشگران آژانس فضایی اروپا با بررسی دقیق تصاویر راداری که بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ تهیه شده، به این نتیجه رسیده اند و هیچ تردیدی در این زمینه ندارند. آنها در حال حاضر در تلاش برای تهیه تصاویری دقیق تر هستند تا وسعت دریاچه های قطبی کره مریخ کاملا مشخص شود.

 

یکی از مشکلات پیش رو برای این کار ضرورت نفوذ امواج راداری به زیر آب های یخ زده، یخ های دی اکسید کربن و گرد و غبار است که کار ساده ای محسوب نمی شود. قرار است طی ماه های آینده بررسی های بیشتری در این زمینه انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------