کشف یک سیاره عجیب که «جو» ندارد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سیاره عجیب
ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر یک سیاره عجیب کشف کرده‌اند که «جو» ندارد. 

به گزارش فارس به نقل از اسپیس، ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر  یک سیاره عجیب کشف کرده‌اند که «جو» ندارد. 

 

تلسکوپ فضایی اسپیتزر یک تلسکوپ فضایی در آغاز (SIRTF اس‌آی‌آرتی‌اف)، در طول موج مادون قرمز بود. این چهارمین و آخرین مرحله از پروژه برنامه بزرگ تلسکوپ‌های ناسا است؛ در حال حاضر تیم نجومی این تلسکوپ تحت سرپرستی رابرت گوترموث از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیت‌سونیان اداره می‌شود.

 

 اسپیتزر تصویری از سیارات فراخورشیدی LHS 3844b ارائه کرده که ممکن است آنها دارای یک سطح صخره ای شبیه به ماه کره زمین باشند.

 

این تصویر از یک نظریه که سیارات در مدار ستاره‌های کوچک و دور مستعد فقدان جو هستند را پشتیبانی می‌کند.

 

ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی Spitzer ناسا، سیاره‌ای به نام LHS 3844b را مشاهده کردند و در حالی‌که به دنبال نشانه‌های جو بودند، متوجه شدند در این سیاره «جو» وجود ندارد.

 

 براساس این مطالعه، این یافته ها از این تئوری پشتیبانی می‌کند که سیارات در مدار ستاره‌های کوچکتر (در حدود 60٪ از شعاع کمتر از خورشید) از جو قابل توجهی برخوردار نیستند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سیاره عجیب

 

لورا کریدبرگ ، محقق مرکز نجوم هاروارد و اسمیتسونیان در کمبریج ، ماساچوست ، و نویسنده اصلی این مطالعه جدید ، در بیانیه ای گفت: "کنتراست دما در این سیاره به اندازه‌ای است که باید باشد و این دقیقا با الگوی ستاره‌شناسی برای سیاره بدون جو مطابقت دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------