اعطای مدال جامعه هواشناسی آمریکا به دانشمند ایرانی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, دانشمند ایرانی
پروفسور ایرانی برنده جایزه مدال علوم آب شناسی جامعه هواشناسی آمریکا در ۲۰۲۱ میلادی شد. 

به گزارش ایسنا، پروفسور سروش سروشیان در سال ۱۹۴۸ در کرمان متولد شد و هم اکنون عضو موسسات مهم و معتبری چون "آکادمی ملی مهندسی" و "فرهنگستان بین‌المللی کیهان‌نوردی" است و در سال ۲۰۰۹ به عضویت در شورای علوم و فناوری کالیفرنیا منصوب شد.

 

سروش سروشیان هم اکنون استاد برجسته مهندسی عمران و محیط زیست و علوم زمین دانشکده مهندسی هنری ساموئلی، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست و مدیر مرکز هیدرومتئورولوژی و سنجش از دور (CHRS) دانشگاه کالیفرنیا است.

 

وی اخیرا به عنوان برنده مدال علوم آب شناسی جامعه هواشناسی آمریکا معرفی شد و برندگان، جوایز خود را در صدویکمین اجلاس سالانه این جامعه دریافت می‌کنند.

 

این جایزه به دلیل تحقیقات مبتکرانه در حوزه هیدرولوژی آب‌های سطحی و سنجش از راه دور بارش که تأثیری بنیادی بر آب-هواشناسی (هیدرومتئورولوژی) دارد به سروشیان اعطا می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، مرکز هیدرومتئورولوژی و سنجش از دور در دانشگاه کالیفرنیا مرکز تحقیقاتی غیر دولتی است که با به کارگیری متخصصین و محققین گرایش‌های مختلف مهندسی عمران و محیط زیست و علوم زمین، تحقیقات مشترکی در زمینه چرخه‌های آب و انرژی در مقیاس حوضه‌های آبخیز محلی و قاره‌ای را هدایت می‌کند.

 

تمرکز تحقیقات این مرکز بر هیدرولوژی آب‌های سطحی، تغییرات مکانی و زمانی آنها و کاربرد اطلاعات سنجش از دور و مدل‌های کامپیوتری برای بهبود شناخت این گونه فعالیت‌ها و توان شبیه‌سازی آنها به منظور پیش‌بینی تاثیرات تغییرات طبیعی و تغییرات حاصل از فعالیت‌های بشر بر منابع آب است.

 

بیشتر تحقیقات این مرکز توسط NASA، NOAA و NSF سرمایه گذاری و حمایت می‌شوند. 

 

بهبود پیش بینی‌های هیدرولوژیک و اصلاح مدل‌های هیدرولوژیک و استفاده از مشاهدات پیشرفته خصوصا از طریق منابع سنجش از دور و توسعه الگوریتم‌های ریاضی که قادر باشند بارندگی را هم از طریق مشاهدات از فضا و هم مشاهدات منطقه‌ای با دقت زمانی و مکانی متناسب با کاربردهای هیدرولوژیک انجام دهند، از اهداف این مرکز به شمار می‌رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------