تولید پارچه مقاوم در برابر حریق و دافع حشرات برای نظامیان



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, پارچه مقاوم
محققان دانشگاه ماساچوست موفق به تولید نوعی پارچه شده‌اند که نه تنها در برابر حریق مقاوم است، بلکه حشرات را نیز از خود دفع می‌کند. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، پارچه یادشده از طریق ترکیب نایلون و کتان و نیز برخی مواد شیمیایی غیرسمی تولید شده است.

 

این پارچه کاربرد نظامی خواهد داشت و قرار است از آن برای تولید اونیفورم‌های جدید نظامی استفاده شود که علاوه بر مقاومت بالا راحتی سربازان را نیز تضمین کنند.

 

پیش از این اونیفورم‌های نظامی تولید شده بودند که از قابلیت‌هایی مانند استتار دیجیتال، محافظت در برابر عوامل بیولوژیکی و شیمیایی، محافظت در برابر انفجار و ایجاد گرمای درونی برخوردار بودند. اما تولید اونیفورم ضد حریق و دافع حشرات تا به حال سابقه نداشته است.

 

اونیفورم سازه با شرایط آب و هوایی متنوع نیز سازگاری دارد، بادوام است و به سادگی قابل شستشو خواهد شد.

 

یکی از مزایای مهم این اونیفورم هزینه پایین تولید آن است. اگر چه پیش از این نیز لباس‌های محافظ ضدآتش برای استفاده آتش نشان‌ها تولید شده بود، اما هزینه تولید این نوع البسه بسیار بالاست و برای تولید انبوه و استفاده سربازان مناسب نیست.

 

ماده اصلی ترکیب شده با ترکیب ۵۰ – ۵۰ نایلون و کتان این پارچه، ترکیبی حاوی فسفر غیر سمی به نام اسید فیتریک است که از دانه‌ها، آجیل‌ها و غلات حاصل می‌شود. برای دفع حشرات یک ماده دافع غیرسمی معروف به پرمترین به کار گرفته شده که یک ماده شیمیایی مصنوعی است و مانند عصاره طبیعی گل داودی عمل کرده و به راحتی قابل تزریق به الیاف است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------