گوشت آزمایشگاهی به ژاپن رسید



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,
شرکت میتسوبیشی ژاپن از برنامه‌ریزی برای تولید گوشت آزمایشگاهی در این کشور خبر داده است. برای تولید این نوع گوشت مصنوعی از کشت سلول‌های بدن حیوانات استفاده می‌شود. 

به گزارش  مهر به نقل از نیواطلس، تولید گوشت به این روش، نوعی کشاورزی سلولی است که از بسیاری از روش‌ها و تکنیک‌هایی که در پزشکی برای بازسازی بافت‌ها استفاده می‌شود نیز بهره می‌برد. البته این روش تولید گوشت هنوز صنعتی نشده ولی کشورهایی مانند ژاپن در تلاش هستند که با توجه به مصرف بالای گوشت در این کشور، روش یادشده را صنعتی کنند تا استفاده از آن در مقیاس انبوه ممکن شود.

 

مهم‌ترین مزیت استفاده از این روش تولید گوشت، کمک به حفظ محیط زیست و عدم کشتار گسترده حیوانات است که موجب می‌شود نگرانی‌های زیست محیطی و اخلاقی در این زمینه کاهش یابد.

 

در عین حال با توجه به اینکه گوشت اجزا، بافت‌ها و بخش‌های متنوع و پیچیده‌ای دارد، هنوز نمی‌توان با دقت در آزمایشگاه گوشتی تولید کرد که همان بافت، رنگ و طعم گوشت واقعی را داشته باشد. در عین حال هزینه تولید این نوع گوشت کماکان بالاست.

 

در سال‌های اخیر ناگت مرغ و همبرگر با استفاده از سلول‌های گوشت در آزمایشگاه تولید شده و فروش این نوع گوشت در سنگاپور نیز آغاز شده است.

 

میتسوبیشی قصد دارد یک زنجیره کامل تولید و توزیع این نوع گوشت را در ژاپن ایجاد کند و از این طریق مصرف این گوشت را با قیمت مناسب وارد سبد غذایی مردم ژاپن کند. در حال حاضر میتسوبیشی در حال تحقیقات آزمایشگاهی در این زمینه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------