پنجمین پرواز بالگرد "نبوغ" با موفقیت انجام شد



  بالگرد  نبوغ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
بالگرد نبوغ در روز جمعه هفتم مه (۱۷ اردیبهشت) پنجمین پرواز خود را با موفقیت به پایان رساند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، بالگرد نبوغ در ساعت ۳:۲۶ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۱:۵۶ شب به وقت تهران) از دهانه‌ی جزرو برخاست و پنج متر اوج گرفت سپس مسیری ۱۲۹ متری را به سمت جنوب طی کرد.

 

اما برخلاف چهار سفر پیشین، این سفر یک‌طرفه بود و نبوغ پس از آن که به مقصد جدید خود رسید پنج متر بالاتر رفت و به ارتفاع ۱۰ متری یعنی دو برابر میزانی که تا پیش از این در مریخ اوج گرفته بود رسید و از آن‌جا چندین عکس ثبت کرد و پس از آن در مکان جدیدی فرود آمد. این سفر ۱۰۸ ثانیه به طول انجامید.

 

سفرهای نبوغ قرار بود پس از پنج پرواز و گذشت ۳۰ روز به پایان برسد اما عملکرد این بالگرد به اندازه‌ای خوب بود که این ماموریت را تمدید کرد.

 

عکس‌های تهیه شده توسط نبوغ به گروه کمک می‌کند تا مسیرهای مناسب‌تری برای اکتشاف و یافتن سنگ‌های قابل‌توجه توسط مریخ‌نورد استقامت انتخاب کنند.

 

نبوغ و مریخ‌نورد استقامت باید در فاصله‌ای نزدیک به هم قرار بگیرند زیرا نبوغ به تنهایی نمی‌تواند اطلاعات را به زمین مخابره کند.

 

باب بالارام(Bob Balaram) مهندس اصلی بالگرد نبوغ در مرکز پیشرانه جت ناسا می‌گوید: احتمالا طی هفته‌های آینده دو پرواز دیگر نیز انجام دهیم و سپس آژانس فضایی عملکرد ما را بررسی خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------