"شرلوک هولمز" ناسا در مریخ



 مریخ  ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام اطلاعاتی درباره ابزار "SHERLOC" مریخ‌نورد استقامت ناسا ارائه داد. 

به گزارش ایسنا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا نوشت: مریخ‌نورد استقامت ناسا با کمک دو ابزار SHERLOC و دوربین WATSON در حال جستجو برای بررسی نمونه‌ها در سیاره سرخ است.

 

این ابزارها به مطالعه سطوح سنگ می‌پردازند و به دنبال ردپایی از حیات میکروسکوپی باستانی خواهند بود.

 

ابزار SHERLOC بر روی بازوی رباتیک مریخ نورد استقامت تعبیه شده است. "SHERLOC" از طیف سنج، یک لیزر و یک دوربین برای جستجوی ترکیبات آلی و مواد معدنی که ممکن است تحت تأثیر زندگی میکروبی قرار گرفته باشند استفاده می‌کند. همچنین دوربین "WATSON" برای "SHERLOC" مانند دستیار زمین‌شناس عمل می‌کند و بافت سنگ و خاک مریخ را بزرگنمایی و ثبت می‌کند.

 

"اوا شلر"(Eva Scheller) یکی از محققان بخش ابزار این مریخ نورد است که کمی درباره نحوه عملکرد این ابزار گفته است. اوا شلر درباره ای ابزار گفت: "SHERLOC" واقعا ابزاری جذاب است و از آنجایی که به طور مستقیم به شناسایی ترکیبات آلی می‌پردازد می‌تواند به ما در درک بهتر گذشته مریخ کمک کند. کلمه "SHERLOC" مخفف عبارت اسکن محیط‌های قابل سکونت با رامان و تابناکی برای جستجوی موادآلی و شیمیایی(Scanning Habitable Environments with Raman & Luminescence for Organics & Chemicals) است.

 

شرلوک هولمز یک کارآگاه خیالی بود که مسائل جنایی را با استفاده از روش‌های قانونی و قدرت استثنایی اش در مشاهده جزئیات حل می‌کرد. ابزار SHERLOC  این مریخ‌نورد نیز همانند او به مشاهده و اندازه‌گیری می‌پردازد. دکتر جان اچ واتسون همکار و دوست هولمز در حل اسرار بود. دوربین WATSON نیز به SHERLOC در حل اسرار حیات در مریخ کمک می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------