چین و روسیه مرکز هواشناسی فضایی ایجاد کردند



هواشناسی فضایی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
.چین و روسیه به طور مشترک یک مرکز هواشناسی فضایی در راستای کمک به نظارت بر عملیات های ماهواره ای، ایمنی هوانوردی و همچنین بهبود سیستم‌های مراکز جهانی هواشناسی ایجاد کردند. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، اداره هواشناسی چین (CMA) روز چهارشنبه اعلام کرد که چین و روسیه یک مرکز هواشناسی فضایی در پکن در راستای بخشی از تلاش‌های جهانی برای بهبود سیستم‌های مراکز جهانی هواشناسی فضایی، ایجاد کرده‌اند.

 

سرویس هواشناسی ملی چین در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد که مرکز هواشناسی فضایی کنسرسیوم چین و روسیه (CRC) توسط اداره هواشناسی چین، اداره هوانوردی داخلی چین و سرویس فدرال هواشناسی و نظارت بر محیط زیست روسیه اداره خواهد شد.

 

اداره هواشناسی چین در این باره افزوده است که هواشناسی فضایی به عملیات ماهواره ای، ایمنی هوانوردی و شبکه های لوله زمینی مرتبط است.

 

اداره مذکور در پایان افزود که مرکز هواشناسی فضایی مذبور همچنین با هدف افزایش نفوذ بین المللی چین در خدمات هوانوردی فضایی است.

 

ایجاد مرکز مذکور توسط چین و روسیه که اهدافی غیر نظامی دارد، در حالی صورت می گیرد که کشورهای دیگر اقدام به راه اندازی و تاسیس واحدهای نظامی فضایی کرده اند و دیگران را متهم به تهدید امنیت فضا می کنند.

 

پیشتر و در همین زمینه، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اتهامات آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن یکی از ماهواره‌های کشورش توسط مسکو و در نتیجه تهدید ایستگاه فضایی بین المللی را رد کرد.

 

دولت آمریکا پیشتر مدعی شده بود در پی حمله موشکی روسیه به این ماهواره و ساقط کردن آن در فضا، ابری از زباله فضایی ایجاد شده که اکنون امنیت ایستگاه فضایی را مورد تهدید قرار داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------