مقارنه مریخ با خواهر دوقلوی زمین در سحرگاه فردا



 مریخ  ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
کارشناس نجوم از مقارنه سحرگاهی مریخ با زهره (خواهر دوقلوی زمین) در سحرگاه فردا یکشنبه ۲۴ بهمن ماه خبر داد.

مرصاد جعفری، منجم و کارشناس نجوم در گفتگو با  مهر در خصوص مقارنه سیارات زهره و مریخ گفت: سحرگاه ۲۴ بهمن قبل از طلوع خورشید سیاره پر نور و زیبای زهره در افق شرق آسمان طلوع میکند. و به راحتی با چشم غیر مسلح دیده می شود.

 

کارشناس نجوم با بیان اینکه خواهر دوقولوی زمین یا زهره در حال حاضر حدود ۶۱ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد، گفت: با ابزار رصدی نظیر دوربین دو چشمی و تلسکوپ های کوچک، هلال زیبای سیاره زهره قابل دیدن است.

 

وی افزود: در همین زمان، کمی پایین تر از سیاره زهره، سیاره سرخ رنگ مریخ نمایان است. در حقیقت این دو جرم آسمانی از دید ناظر زمینی در فاصله کمتر از ۴ درجه ای یکدیگر رسیده اند و به این صورت اصطلاحا مقارنه سیاره زهره و مریخ رخ داده است.

 

جعفری اضافه کرد: مقارنه زیبای این دو سیاره همسایه زمین به راحتی با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مریخ در فاصله ۲ واحد نجومی از زمین یعنی ۳۱۰ میلیون کیلومتری زمین قرار دارد، افزود: با وجود اینکه فاصله این دو از زمین بسیار متفاوت است اما از دید ناظر زمینی این دو در آسمان در سحرگاه ۲۴ بهمن به هم نزدیک می شوند و پدیده مقارنه صورت می گیرد.

 

کارشناس نجوم افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی از هر جای ایران می توان این رویداد نجومی را بدون تجهیزات رصدی رویت کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------