روسیه: ایستگاه فضایی بین‌المللی با خطر سقوط روبرو است



 سازمان فضایی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
همزمان با هفدهمین روز جنگ در اوکراین و تشدید روز افزون تحریم های غرب علیه روسیه، رئیس سازمان فضایی این کشور امروز (شنبه) هشدار داد که تحریم های غرب ممکن است به سقوط ایستگاه فضایی بین المللی بیانجامد.

  به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از دمیتری راگوزین نوشت که تحریم های اخیر می تواند در فعالیت راکت های این کشور که وظیفه خدمات رسانی به ایستگاه را بر عهده دارند، اختلال ایجاد کرده و در نتیجه بخش روس این سازه ۵۰۰ تنی که به تصحیح مدار آن کمک می کند، تحت تاثیر قرار گرفته و متعاقباً روی خشکی یا دریا سقوط کند.

 

راگوزین پیشتر اعلام کرده بود که در پی تصویب تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، همکاری های این نهاد با اروپا در حوزه پرتاب فضاپیما از گویان فرانسه به حالت تعلیق در می آید.

 

به گفته این مقام، روسیه کارمندان خود را نیز از این قلمرو فرانسه در آمریکای جنوبی فرا خوانده است.

 

کشورهای غربی در پی تهاجم روسیه به اوکراین تحریم‌هایی «گسترده و شدید» را علیه این کشور اعمال کرده اند.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 

پوتین بامداد پنجشنبه (۵ اسفند) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از "عملیات ویژه" در شرق اوکراین خبر داد و ساعاتی بعد از آن نیز مسکو اعلام کرد که مراکز نظامی را در این همسابه غربی هدف قرار داده‌ است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------