ساخت رایانه از مواد شنل نامرئی به رهبری دانشمند ایرانی



اخبار,اخبارعلمی,ساخت رایانه از مواد شنل نامرئی


اخبار علمی - ساخت رایانه از مواد شنل نامرئی به رهبری دانشمند ایرانی

تیمی بین‌المللی از دانشمندان به رهبری یک دانشمند ایرانی دریافتند، موادی که شنل نامرئی را در زندگی واقعی امکان‌پذیر می‌کنند، می‌توانند محاسبات ریاضیاتی پیشرفته را انجام داده و راه را برای تولید نوع جدیدی از رایانه‌های آنالوگ هموار کند.

به گزارش ایسنا ، نادر انقطاع از دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش دریافته‌اند که متامواد که از قابلیت تغییر ویژگیهای امواج نوری برای نامرئی کردن جسم برخوردارند، همچنین می‌توانند عملیات ریاضیاتی نیز انجام دهند.

انقطاع تصمیم گرفت به بررسی کاربرد متقاوتی برای متامواد بپردازد که با ایده قدیمی محاسبه آنالوگ سازگاری دارد.

رایانه‌های آنالوگ توسط مواد موجود در زمان خود از دقت محدودی برخوردار بودند؛ برای مثال هر چیزی که نیاز به قطعات متحرک برای محاسبه داشت، به کوچک بودن اندازه آن قطعات محدود می‌شد.

اما متامواد که بیشتر بر نور تکیه دارند از چنین محدودیتهای برخوردار نیستند. تیم انقطا به شبیه‌سازی متاموادی با قابلیت انجام توابع حساب دیفرانسیل مانند مشتق‌گیری و انتگرال و دیگر ابزارهای اساسی ریاضی پرداخت.

رایانه متامواد از آنجایی که امواج نوری می‌توانند منحنی ریاضی را در فضا، مانند یک نمودار رسم کنند، کار می‌کند. در حساب دیفرانسیل، مشتق‌گیری به توصیف شیب منحنی در نقاط مختلف پرداخته، در حالی که انتگرال سطح زیر منحنی را ارائه می‌کند.

قطعه متامواد تیم انقطاع می‌تواند این محاسبات را با اصلاح مشخصات موج نور انجام دهد.
اخبار علمی - ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------