این ساعت هوشمند به جای زنگ زدن بو می‌دهد!



اخبار,اخبار علمی,ساعت هوشمند با رایحه خوش

 

اخبار علمی - این ساعت هوشمند به جای زنگ زدن بو می‌دهد!

  یک محقق فیزیک موفق به ساخت کم تنش زا ترین ساعت هوشمند جهان شد که با رایحه های متناسب با اوقات روز، زمان را به یاد انسان می آورد.

نمونه اولیه این ساعت هوشمند که توسط آیسن کارو چاسین استاد فیزیک محاسباتی دانشگاه نیویورک در آمریکا ساخته شده است شامل چهار بطری کوچک رایحه است که رایحه های مرتبط با اوقات مختلف روز از بوی قهوه گرفته تا بابونه را افشانه می کند.

وی گفت: از آنجایی که ساعت های زنگ دار با زنگ زدن و یا ارسال پیام موجب ایجاد تنش و ناراحتی برای برخی افراد می شوند، ایده ساخت این ساعت هوشمند به ذهن من خطور کرد.

وی ادامه داد: اکنون این ساعت هوشمند به جای زنگ زدن و یا ارسال پیام با انتشار رایحه های متناسب با اوقات روز، زمان را به یاد کاربر می آورد.

این ساعت هوشمند که ˈسنت ریتمˈ (ScentRhythm) نام دارد نسبت به ساعت های هوشمند دیگر بزرگ است زیرا شامل چهار بطری رایحه و مکانیزم هایی برای افشانه رایحه است.

این ساعت به گونه طراحی شده است که رایحه های مرتبط با بیدار شدن، استراحت کردن، زمان فعالیت و خواب را پخش می کند.

هر یک از چهار بطری شیشه ای حاوی یک میلی لیتر رایحه است و این ساعت هوشمند هر 6 ساعت مقداری از رایحه را که برای زمان خاصی از روز انتخاب شده است، افشانه می کند.

برای مثال شخصی که از این ساعت استفاده می کند می تواند با بوی قهوه تازه دم شده از خواب بیدار شود و یا قبل از خواب با بوی بابونه به استراحت بپردازد.
اخبار علمی - ایرنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------