نحوه مهاجرت به استرالیا



مهاجرت به استرالیا, نحوه ی مهاجرت به استرالیا, آشنایی با نحوه مهاجرت به استرالیا

نحوه مهاجرت به استرالیا

 

راهنمای مهاجرت به استرالیا:

محبوب ترین راه ها برای مهاجرت به استرالیا عبارتند از: کارگر ماهر، تحصیل، کار موقت که منجر به ویزای طولانی مدت یا پیوستن به خانواده در استرالیا می شود. در ادامه این مطلب بیتوته شما را با نحوه مهاجرت به استرالیا آشنا می کنیم.

مهاجرت به استرالیا: راهنمای یک مهاجر

آیا به مهاجرت به استرالیا فکر می کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ شاید از زمین پایین دیدن کرده باشید... یا شاید فقط در مورد آن خوانده باشید و زیبایی آن را به صورت آنلاین دیده باشید.

 

در هر صورت، زندگی در استرالیا منحصر به فرد است. استرالیا کشوری شگفت انگیز با فرهنگ متنوع و منابع غنی است. هزینه زندگی نسبت به سایر کشورها بالاتر است، اما سبک زندگی آرام و شگفتی های طبیعی ارزش آن را دارد.

 

اگر می خواهید به استرالیا مهاجرت کنید، مراحل خاصی وجود دارد که باید انجام دهید. شما فقط چمدان را بسته بندی نمی کنید، به آنجا پرواز می کنید و برای ماندن برنامه ریزی نمی کنید. شما باید به طور رسمی به استرالیا مهاجرت کنید. این با داشتن یک دلیل خوب برای زندگی در استرالیا، مانند کار یا تحصیل، شروع می شود. شما باید برای حمایت از دلیل خود درخواست ویزای استرالیا را دریافت کنید. و درک هزینه زندگی و فرهنگ به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا استرالیا مکانی عالی برای زندگی است یا خیر.

 

در اینجا نحوه مهاجرت به استرالیا آورده شده است. به خواندن ادامه دهید تا مهمترین چیزهایی را که برای برنامه ریزی مهاجرت به استرالیا باید بدانید را یاد بگیرید.

 

1. عوامل مهاجرت می توانند کمک کنند

نقل مکان به یک کشور جدید می تواند طاقت فرسا باشد، به خصوص زمانی که الزامات همیشه تغییر می کنند. به همین دلیل، اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، پیشنهاد می کنیم با یک آژانس مهاجرت ارتباط برقرار کنید.

 

آژانس های مهاجرت در مورد آخرین شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا به روز هستند. آنها می توانند بهترین توصیه ها را برای شرایط و نیازهای شما، به شما ارائه دهند. آنها در زمینه مهاجرت متخصص هستند، بنابراین سردرد و تاخیر کمتری خواهید داشت زیرا آنها شما را از طریق درخواست های ویزا و یک حرکت بین المللی راهنمایی می کنند. آنها توانایی تسریع روند درخواست ویزای شما یا تضمین تایید را ندارند، اما روند را بسیار آسان تر می کنند.

 

2. به دنبال کار در استرالیا باشید

اگر برای مدت طولانی به استرالیا مهاجرت می کنید، باید به دولت استرالیا دلیل خوبی برای اجازه دادن به شما ارائه دهید.

 

بهترین دلیل؟ یک شغل را از فهرست مشاغل ماهر اولویت مهاجرت استرالیا ردیف کنید. این لیست نشان می دهد که استرالیا برای متخصصان مراقبت های بهداشتی، مهندسان، مددکاران اجتماعی، سرآشپزها، متخصصان فناوری اطلاعات و غیره باز است. هر ماه این لیست را بررسی کنید: مشاغل جدید اغلب اضافه می شوند. حتی زمانی که محدودیت های سفر اعمال می شود، افرادی که این مشاغل ماهر هستند اجازه ورود به استرالیا را دارند.

 

برای بسیاری از ویزاهای کاری استرالیا باید زیر 45 سال سن داشته باشید. اما اگر از لیست مشاغل ماهر شغلی دریافت کنید، ممکن است از محدودیت سنی معاف شوید.

 

با تضمین یک فرصت، می توانید به مرحله بعدی یعنی درخواست ویزای خود بروید.

 

ویزاهای مهاجرت به استرالیا, انواع ویزا برای مهاجرت به استرالیا, راهنمای مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت و زندگی در استرالیا

 

3. برای ویزای استرالیا اقدام کنید

پیدا کردن ویزای مناسب به این سوال پاسخ می دهد که "آیا می توانم به استرالیا مهاجرت کنم؟" طیف گسترده ای از گزینه های ویزا برای استرالیا وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، مهم است که ابتدا فرصت های شغلی خود را شناسایی کنید تا بدانید برای کدام ویزا باید درخواست دهید.

 

اگر کارفرمای بالقوه ای پیدا کرده اید یا شغلی را تضمین کرده اید، از مدیر استخدام یا رئیس جدید خود بخواهید که شما را برای ویزای کار معرفی کند. بیش از 20 ویزا مربوط به کار از طریق دولت استرالیا در دسترس است. شناسایی موردی که برای شما مناسب است، کلیدی است.

 

در مواقعی که سفر به استرالیا باز است، می توانید برنامه مهاجرت عمومی استرالیا را نیز در نظر بگیرید. لیست مشاغل ماهر وزارت مهاجرت را بخوانید تا ببینید آیا واجد شرایط یکی از این ویزاها هستید یا خیر. اگر خانواده ای در استرالیا دارید، این می تواند گزینه های ویزای بیشتری به شما بدهد. همچنین می توانید برای آموزش یا تحصیل پیشرفته در استرالیا وقت بگذرانید. هر کدام از اینها دسته ویزای خاص خود را دارند، اگرچه با محدودیت هایی در زمینه اشتغال و کارهایی که می توانید بعد از تحصیل انجام دهید وجود دارد.

 

 

روش های مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا روش های مختلف و متنوعی وجود دارد. از مهم‌ترین این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• مهاجرت از طریق ویزای کار

• مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

• مهاجرت با ویزای گلوبال تلنت

• مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی

• مهاجرت از طریق ازدواج و خانواده

• مهاجرت با ویزای توریستی

• مهاجرت با ویزای پناهندگی

 

هر کدام از این برنامه های مهاجرتی شرایط و مزایای منحصر به خود را دارند.

 

4. برای زندگی در استرالیا بیمه درمانی بخرید

این رسمی است - افرادی که با ویزای کار و دانشجویی به استرالیا مهاجرت می کنند تشویق می شوند یا ملزم به ثبت نام برای بیمه درمانی خصوصی استرالیا هستند. استرالیا یک سیستم بهداشت عمومی عالی دارد که بودجه دولتی دریافت می کند. اما دسترسی به این بسیار روی شهروندان استرالیایی و ساکنان دائمی متمرکز است. به عنوان یک مهاجر، خارج از کشور، یا به عنوان فردی که ویزای کار دارید، ممکن است واجد شرایط نباشید.

 

یک طرح پزشکی جهانی تضمین می کند که شما از پشتیبانی و منابع برخوردار هستید، بدون توجه به اینکه از کجا در استرالیا هستید یا چه مدت اقامت دارید. شما به بهترین امکانات، چه خصوصی و چه عمومی، دسترسی خواهید داشت تا گزینه های درمانی خود را به حداکثر برسانید.

 

5. برای یک شرکت حمل و نقل بین المللی قیمت بگیرید و استخدام کنید

انتقال تمام وسایل مورد علاقه شما به خارج از کشور ممکن است دشوار باشد. ممکن است به عنوان بخشی از پیشنهاد شغلی خود برای آمدن به استرالیا، از حمایت جابجایی برخوردار شوید. اگر پیشنهاد شد، قبول کنید!

 

استخدام یک شرکت حمل و نقل بین المللی یک صرفه جویی در زمان است. آنها می توانند همه کارها را انجام دهند، از جمله بسته بندی ایمن، بیمه، و ردیابی وسایل شما. شرکت های زیادی وجود دارند و هزینه آن بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. یک شرکت حمل و نقل بین المللی پیدا کنید، تخمین قیمت ها را دریافت کنید و بهترین را برای شرایط خود انتخاب کنید.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا, آشنایی با شرایط مهاجرت به استرالیا, آشنایی با نحوه ی مهاجرت به استرالیا

روش های مهاجرت به استرالیا

 

6. خانه ای در استرالیا پیدا کنید

اگر شغل خود را تضمین کرده اید و برای ویزای خود درخواست داده اید، از قبل می دانید که در هنگام مهاجرت در کجا زندگی خواهید کرد. اما پیدا کردن و تهیه یک خانه یکی از چالش برانگیزترین بخش های مهاجرت به استرالیا است.

 

هزینه زندگی در استرالیا نسبت به سایر کشورها بالاتر است. اگر قصد دارید در شهرهای بزرگ سیدنی یا ملبورن زندگی کنید، می توانید انتظار داشته باشید که حتی بیشتر هزینه کنید. اجاره و قیمت املاک و مستغلات را به صورت آنلاین بررسی کنید. کرایه معمولاً به صورت هفتگی پرداخت می شود، نه ماهانه، و ممکن است لازم باشد برخی از لوازم خانگی را برای اجاره تهیه کنید. برای تصمیم گیری درست، در خانه یا AirBnB در منطقه ای که می خواهید زندگی کنید بمانید. وقتی از منطقه خود راضی هستید، به دنبال مکانی برای اجاره یا خرید باشید.

 

حمل و نقل وسایل خود با یک شرکت حمل و نقل بین المللی به شما آرامش بیشتری می دهد که محل اقامت جدید خود را پیدا کنید. از آنجایی که حمل و نقل بین المللی شش هفته تا سه ماه طول می کشد، می توانید آدرس جدید منزل خود را در صورت داشتن آن به شرکت حمل و نقل ارائه دهید.

 

مالیات ها نیز در استرالیا بالا است، اگرچه افراد سایر کشورها ممکن است نرخ های مالیاتی را مشابه بدانند. یک سهم بازنشستگی (صندوق بازنشستگی) لازم از چک حقوق شما وجود دارد. پس هنگام مذاکره درباره حقوق و مزایای خود برای آن آماده شوید. اگر تصمیم به ترک استرالیا دارید، می توانید کمک های بازنشستگی خود را با خود ببرید.

 

7. با فرهنگ استرالیا سازگار شوید

اگر قبلاً به زبان انگلیسی صحبت می کنید و با فرهنگ غربی آشنا هستید، باید بتوانید در هنگام مهاجرت به استرالیا به سرعت خود را جذب کنید. بسیاری از استرالیایی ها در فضای باز زندگی می کنند - سواحل، قایقرانی، پیاده روی و کمپینگ. و بعضی ها شلوغی و فرهنگ زنده شهرهای بزرگ را ترجیح می دهند. فعالیت هایی را که دوست دارید پیدا کنید و به زودی دوست خواهید شد. اگر بچه دارید، ملاقات با افراد جدید نیز برای شما آسان خواهد بود. بسیاری از استرالیایی ها بسیار متمرکز بر خانواده هستند.

 

استرالیایی ها از آزادی هایی برخوردارند که بسیاری از مهاجران از آنها قدردانی خواهند کرد. در استرالیا، شما از آزادی بیان و مذهب برخوردار خواهید بود و همه استرالیایی ها از نظر قانون آزاد و برابر هستند. به عنوان یک مهاجر، از شما انتظار می رود که از تمام قوانین دولتی حمایت کنید، به خیر عمومی کمک کنید و حضوری مسالمت آمیز داشته باشید.

 

نحوه ی مهاجرت به استرالیا, آشنایی با نحوه مهاجرت به استرالیا, ویزاهای مهاجرت به استرالیا

نحوه گرفتن ویزا استرالیا

 

8. برای اقامت دائم یا شهروندی استرالیا اقدام کنید

اگر از ایالات متحده آمریکا یا کشور دیگری به استرالیا مهاجرت می کنید و می خواهید برای مدت طولانی یا دائم بمانید، راه هایی برای درخواست اقامت دائم وجود دارد. با ویزای اقامت دائم می توانید بدون هیچ محدودیتی در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنید. شما هنوز شهروند کشور مبدأ خود هستید.

 

بسیاری از افرادی که ویزای اقامت دائم دریافت می کنند، قصد دارند  برای شهروندی استرالیا اقدام کنند. اگر مطمئن هستید که می خواهید در استرالیا زندگی طولانی مدت داشته باشید و بازنشسته شوید، درخواست شهروندی آخرین مرحله مهاجرت به استرالیا است. افرادی که این تصمیم را می گیرند اغلب سن و بودجه بازنشستگی خود را در نظر می گیرند. مانند گرفتن ویزا، معمولا برای افراد زیر 45 سال انتقال به شهروندی استرالیا آسان تر است. شما باید برخی از شرایط اقامت را برآورده کنید، در آزمون شرکت کنید، هویت خود را تأیید کنید و برای مصاحبه مهاجرت شرکت کنید.

 

چرا به استرالیا مهاجرت کنم؟

از طبیعت بکر، سواحل و بیابان‌های شگفت‌انگیز استرالیا که بگذریم، باید گفت این کشور سیزدهمین اقتصاد برتر جهان را دارد و دوازدهمین کشور شاد دنیاست. 

 

سطح رفاه 

کیفیت و استانداردهای زندگی در استرالیا بالاست. افراد مقیم در استرالیا از امکانات رفاهی بالایی برخوردارند و نرخ بیکاری در این کشور کم است. 

 

میزان امنیت 

علیرغم تنوع فرهنگی و حضور مردمانی از اقلیم‌های مختلف در این سرزمین، میزان ارتکاب جرم در استرالیا بسیار پایین است. 

 

شرایط کاری

استرالیا به عنوان یک کشور توسعه یافته از نیروهای کار حمایت و امنیت شغلی آن ها را تضمین می کند.

 

این دلایل در کنار مزایای بیشمار دیگرِ زندگی و اقامت در استرالیا منجر شده تا این کشور بعد از آلمان و کانادا، مهاجرپذیرترین کشور توسعه یافته حال حاضر دنیا باشد. 

 

مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا :

مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا با توجه به برنامه مهاجرتی و نوع ویزا متفاوت است اما برخی مدارک عمومی هستند و در تمامی روش های مهاجرتی به آن ها نیاز دارید. این مدارک عبارتند از پاسپورت مدت‌دار (حداقل 6 ماه)، مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، عکس، کارت پایان خدمت یا معافیت و...)، اصل و کپی گزارش حساب بانکی و نامه تمکن مالی. 

 

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

سطح زبان انگلیسی مورد نیاز با توجه به نوع ویزا متفاوت است. در همه روش های مهاجرت به استرالیا مهارت زبان انگلیسی نیاز است اما در برخی از آن ها این امکان وجود دارد تا با پرداخت هزینه، شرط دانش زبان انگلیسی را پشت سر بگذارید. در کل مدارک زبان مورد تایید استرالیا عبارتند از :

 

آیلتس (IELTS) 

تافل (TOEFL) 

پی تی ای (Pearson Test of English)

او ای تی (Occupational English Test)

کمبریج (Certified in Advanced English) 

 

و سطح دانش زبان انگلیسی در ۵ دسته کلی ارزیابی می شود:

Functional English

Vocational English

Competent English

Proficient English

Superior English

 

"آیا باید به استرالیا نقل مکان کنم؟" اکنون که می دانید چگونه به استرالیا مهاجرت کنید، می توانید تصمیم خود را بگیرید.

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------