کشف یک مقبره باستانی زیر فضای سبز پارکینگ!



کشف یک مقبره باستانی زیر فضای سبز پارکینگ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در جریان کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر ایکاروگا واقع در استان نارای ژاپن، معلوم شد زیر درختچه‌ای که گوشه‌ای از فضای یک پارکینگ معمولی را سرسبز و جذاب کرده بود، مقبره‌ای از دوران باستان مخفی شده است.

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان از بهار ۲۰۲۲ در حال حفاری منطقه‌ای واقع در نزدیکی سایت میراث جهانی هستند که معبد هوریوجی (Horyuji) در استان نارای ژاپن را در بر می‌گیرد. 

 

آن‌ها در یکی از مراحل خاک‌برداری، یک گورخانه‌ی سنگی و همینطور دو شمشیر آهنی، نوک پیکان، وسایل مربوط به اسب‌سواری، جواهراتی از جنس کهربا و گلدان‌های سفالی کشف کردند. 

 

به گفته محققان دانشگاه نارا و هیئت آموزشی شهرداری ایکاروگا، این گورخانه که حدود ۳.۸ متر طول، ۱.۶ متر عرض و ۱ متر ارتفاع دارد، مربوط به اواخر قرن ششم میلادی است. 

 

کشف یک مقبره باستانی زیر فضای سبز پارکینگ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

سقف سنگی این گور گم شده بود و اعضای تیم را به این فکر واداشت که احتمالاً از سنگ‌های آن برای ساخت معبد Horyuji استفاده شده که در اوایل قرن هفتم تکمیل شده است. 

 

نائوهیرو تویوشیما، استاد باستان‌شناسی دانشگاه نارا و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی گفته است: «این احتمال هست که از سنگ‌های سقف گور برای ساخت معبد هوریوجی و کاخ ایکاروگا، جایی که شاهزاده شوتوکو (از رهبران سیاسی بانفوذ آن دوران) با خانواده‌اش زندگی می‌کرد، استفاده شده باشد.» 

 

این گورخانه حدود ۸.۵ متر طول و 1 متر عرض داشته و ارتفاع آن ۱.۵ متر بوده است.

 

زمانی که باستان‌شناسان شروع به حفاری کردند، این سایت در زیر یک محوطۀ فضای سبز کوچک که پوشیده از بوته و درختچه بود پنهان شده بود.

 

با این حال، کارشناسان هیئت آموزشی، مدت‌ها به این موضوع مشکوک بودند که نکند درختچه‌ها یک مقبره باستانی را پوشانده باشند؛ حدسی که نهایتا بعد از حفاری‌های اخیر صحت آن تایید شد.

 

کشف یک مقبره باستانی زیر فضای سبز پارکینگ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------