زن ۷۴ ساله‌ هندی دوقلو به دنیا آورد!



اخبار,اخبار گوناگون,بچه دار شدن زن ۷۴ ساله‌ هندی

«مانگایاما» زن ۷۴ ساله هندی، به عنوان پیرترین زن تاریخ که زایمان کرده شناخته می‌شود، چون به تازگی صاحب دو دختر دوقلو شده است. این زن هندی در سال ۱۹۶۲ با «یاراماتی سیتامارا راجاراو» کشاورز هندی ازدواج کرد، اما بعد از گذشت ۵۴ سال از ازدواجشان و مراجعه به پزشکان و معابد متعدد، نتوانستند بچه‌دار شوند.

 

ماناگایاما افرادی را به یاد می‌آورد که مثل یک گناهکار به او نگاه می‌کردند و حتی او را ملعون می‌نامیدند. اما خوشبختانه شوهرش در کنارش بود و به او قدرت جنگیدن داد. حتی با اینکه حدود ۲۵ سال پیش یائسه شد، باز هم تمایل زیادی به بچه‌دار شدن داشت تا اینکه سال پیش، بعد از دیدن همسایه ۵۵ ساله خود که از طریق لقاح مصنوعی باردار شده بود، او و همسرش تصمیم گرفتند از این روش استفاده کنند.

 

پزشکان اعتراف کردند که تا به حال زن ۷۴ساله‌ای را ندیده اند که به دنبال بارداری باشد. آن‌ها همه آزمایش‌های لازم را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که او می‌تواند از روش آی‌وی‌اف استفاده کند. اما از او خواستند مشاوره روانشناسی هم انجام دهد تا مطمئن شوند که او می‌داند چه می‌کند و از نظر روانی قدرت بارداری را دارد.

 

 با وجود سن و سال ماناگایاما، این روش خیلی زود روی او جواب داد و طی ۹ ماه بعد، ده پزشک روی سلامت عمومی، تغذیه و بارداری او نظارت داشتند. بالاخره این زن ۷۴ ساله به عنوان پیرترین زن جهان بچه دار‌شد و دو دختر دوقلو به دنیا آورد. او به خبرنگاران گفت: «من خیلی خوشحالم. خدا جواب دعاهایم را دارد. ما امروز خوشحال‌ترین زوج روی زمینیم. ما فرزندان خودمان را داریم.»

 

خبر زایمان زن ۷۴ساله جنجال زیادی در میان پزشکان هند به پا کرد. برخی معتقد بودند این منطقی نیست که به زنی با این سن اجازه درمان داده شود؛ و اگرچه هر دو والد اطمینان می‌دهند که به خوبی از بچه‌ها مراقبت می‌کنند، اما برخی فکر می‌کنند که آیا می‌توانند این کار را کنند و اگر می‌توانند تا چه مدتی؟

 

برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------