با غول‌های دنیای واقعی آشنا شوید



از گذشته‌های دور، داستان‌های شگفت انگیز زیادی درباره غول‌ها گفته شده است. احتمال دیدن یک غول واقعی به اندازه‌ای کم است که آن‌ها همیشه در افسانه‌ها بوده اند. اما غول‌ها در دنیای واقعی هم وجود دارند که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

برنارد کوین (Bernard Coyne)، ۲۴۹ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

برنارد در سال ۱۸۹۷ در ایالت آیووا آمریکا به دنیا آمد. در کارت گزینش او برای جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ نوشته شده که ۲۴۳ سانتیمتر قد دارد. در کتاب رکورد‌های گینس آمده است که به دلیل قد بلندش به او اجازه شرکت در جنگ را ندادند. قد او در زمان مرگش به ۲۵۴ سانتیمتر رسیده بوده است. او در سال ۱۹۲۱ به دلیل سخت شدن کبد و بیماری غدد درگذشت. برنارد در زادگاهش در یک تابوت سفارشی بزرگ دفن شد.

 

واینو میلیرین (Väinö Myllyrinne)، ۲۵۱.۵ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

میلیرین در سال ۱۹۰۹ در فنلاند به دنیا آمد و تا مدتی رکورد رسمی قدبلندترین مرد جهان را در اختیار داشت. او در ۲۱ سالگی ۲۲۲.۳ سانتیمتر قد و ۱۹۷ کیلوگرم وزن داشت و بعد از آن باز هم رشد کرد و قدش به ۲۵۱.۵ سانتیمتر رسید. او به عنوان سرباز ارتش فنلاند، قدبلندترین سرباز تاریخ به شمار می‌رود. واینو در سال ۱۹۶۳ درگذشت.

 

ادوارد بوپره (Edouard Beaupré)، ۲۵۱.۵ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

ادوارد بوپره در سال ۱۸۸۱ به دنیا آمد و به عنوان یک مرد قوی در سیرک‌های بارنوم و بیلیز نمایش می‌داد. او فرزند ارشد خانواده‌ای بود که ۲۰ فرزند داشت و در کانادا به دنیا آمد. ادوارد در سال‌های اولیه زندگی، قد طبیعی داشت، اما در ۹ سالگی قدش به ۱۸۲ سانتیمتر رسید. او در سیرک اسب‌هایی به وزن بیش از ۴۰۰ کیلوگرم را بلند می‌کرد. ادوارد در سال ۱۹۰۴ در اثر سل درگذشت.

 

الا اوینگ (Ella Ewing)، ۲۵۴ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

الا اوینگ در سال ۱۸۷۲ در ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد. او را به نام غول میزوری می‌شناسند. اوا تا ۷ سالگی رشد عادی داشت، اما بعد از آن به سرعت رشد کرد. او در سیرک نمایش می‌داد تا اینکه در سال ۱۹۱۳ در اثر سل درگذشت.

 

آل تومینی (Al Tomaini)، ۲۵۵.۳ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

آل تومینی ۲۵۵.۳ سانتیمتر قد و ۱۶۲ کیلومتر وزن داشت و همه عمرش را به عنوان غول در سیرک نمایش می‌داد. او در سیرک با همسرش جینی تومینی آشنا شد. جینی بدون پا به دنیا آمده بود و فقط ۷۶ سانتیمتر قد داشت. آن‌ها بعد از بازنشستگی از سیرک در فلوریدا ساکن شدند.

 

لئونید استادنیک (Leonid Stadnyk)، ۵۲۶.۳ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

 

لئونید در سال ۱۹۷۱ در اوکراین به دنیا آمد. او جراح دامپزشک بود و با مادرش زندگی می‌کرد. او طبق رکورد‌های گینس بلندترین فرد جهان است.

 

جان اف کارول (John F Carroll)، ۲۶۱.۶ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

جان کارول در سال ۱۹۳۲ در بوفالو، نیویورک به دنیا آمد و به نام «غول بوفالو» شناخته می‌شد. با وجود درمان‌های بسیار، او با سرعت زیادی رشد می‌کرد. او در عرض چند ماه ۱۸ سانتیمتر بلندتر شد. کارول در سال ۱۹۶۹ درگذشت، اما هنگام مرگ قدش ثبت نشد، تخمین می‌زنند که او نزدیک به ۲۷۵ سانتیمتر شده باشد.

 

جان روگن (John Rogan)، ۲۶۶.۷ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

جان روگن در سال ۱۸۶۸ به دنیا آمد و تا ۱۳ سالگی رشد طبیعی داشت. قد او تا زمان مرگش که ۲۶۶.۷ سانتیمتر شده بود به صورت رسمی ثبت نشد. او به دلیل بیماری ۷۳ کیلوگرم وزن داشت. روگن بلندترین آفریقایی آمریکایی تاریخ است که در سال ۱۹۰۵ به دلیل بیماری درگذشت.

 

جان آسن (Johan Aason)، ۲۶۷.۳ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

جان در آمریکا و در همان سالی به دنیا آمد که مادرش به نروژ مهاجرت کرد. او رکورد جان روگن را با ۶ میلیمتر شکست. جالب است بدانید که قد مادرش هم ۲۱۸.۵ سانتیمتر بوده است. طبق گواهی مرگش، جان آسن در زمان مرگ ۲۷۹.۴ سانتیمتر بوده است، اگر این درست باشد، او قدبلندترین انسانی است که تا به حال ثبت شده است. جان در مونتانا دفن شد.

 

رابرت وادلو (Robert Wadlow)، ۲۷۲ سانتیمتر

اخبار,اخبار گوناگون,غول‌های دنیای واقعی

رابرت وادلو قد بلندترین مرد تاریخ است که قدش به صورت رسمی تایید شده است. او در زمان مرگش ۲۰۰ کیلوگرم وزن داشته و هیچ نشانه‌ای از توقف رشد در او وجود نداشته است. رابرت در سال ۱۹۱۸ به دنیا آمد و فرزند ارشد یک خانواده ۵ فرزندی بود. او در سن ۲۲ سالگی در اثر عفونت ناشی از تاول مچ پا درگذشت. تابوت او نیم تن وزن داشت و ۱۲ نفر آن را حمل کردند.


برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------