چه ویژگی هایی وجود دارد که یک رستوران را لاکچری و مجلل می کند؟



ویژگی مجلل ترین رستوران ها, ویژگی رستوران لوکس

خصوصیات رستوران های لاکچری

 

ویژگی هایی که یک رستوران لاکچری و مجلل باید داشته باشد

رستوران های لاکچری و لوکس با وجودی که قیمت غذاهای منویشان گرانتر است ولی سعی میکنند با ایجاد فضایی لوکس و ارائه ویژگی های خاص رضایت مشتریانشان را جلب نمایند.

یک سری ویژگی های باعث ایجاد تمایز در درجه بندی و لوکس بودن رستوران ها می شود و معمولا انتظار افراد از رستوران های لاکچری گسترده تر و بیشتر است.

 

افرادی که به رستوران های لاکچری و VIP مراجعه میکنند انتظاراتی بیشتر از کیفیت غذا با توجه به هزینه پرداختی دارند از جمله فضای لوکس داخلی و خارجی، برخورد و پوشش کارکنان ، امکانات و خدمات جانبی رستوران که هر کدام از آنها میتواند باعث تمایز آن ها نسبت به رقیبانشان شود.

 

در ادامه مقاله درباره ویژگیهای رستوران های لاکچری ، بیشتر با هم صحبت میکنیم ، میزان رعایت این نکات میتواند میزان لوکس بودن رستوران را نشان دهد :

 

چه غذایی در رستوران های لاکچری سرو می شود

غذای سرو شده در رستوران های لاکچری اهمیت زیادی دارد و نمیتوان غذاهای معمولی یا فست فودهای پیش پا افتاده را در منوی رستوران های لاکچری دید. وجود غذاهای جدید ، مجلسی و لاکچری در منو برگ برنده رستوران ها در رقابت است. امتحان غذاهای جدید یا اصیل با تزئین و ترکیب لاکچری تبدیل یه یکی از تفریحات هیجان انگیر مردم شده است. 

از سویی دیگر ارائه انواع غذاهای کبابی برای مهمانانی سبک زندگی سالم دارند ، یکی از روشهای رقابتی سالم و ایده آل برای رستوران هاست که موجب محبوبیت آنها می شود. 

 

کیفیت و مزه غذا در رستوران های لوکس و لاکچری

از آنجا که رستوران محلی برای صرف غذا است بنابراین مهم ترین ویژگی ای که افراد را ترغیب به مراجعه مجدد به آن رستوران میکند ، کیفیت و مزه غذا در کنار تزئین زیبا و متفاوت  است. اولین انتظار مهمانان از یک رستوران لوکس ، کیفیت بهتر غذا است. فضای لوکس و زیبا و خوش برخورد بودن کارمندان یا استفاده از ظروف لوکس شاید بتواند برای اولین بار مشتریان را جذب کند ولی نمیتواند مزه غذا را جبران نماید. بنابراین سرو غذای بی کیفیت در یک رستوران لاکچری باعث می شود که مشتریان بار دیگر به آنجا برنگردند و در کوتاه مدت مشتری خود را از دست بدهد.

 

با وجودی که قیمت غذا در رستورانهای لاکچری گرانتر است ولی باید مزه و کیفیت غذا هم بالاتر باشد. مواد استفاده شده باید تازه و باکیفیت باشند تا نتیجه نهایی طبخ غذا بی نقص شود و طعمی بهتر از رستوران های درجه 2 و 3 به مشتریان عرضه کند. تداوم کیفیت غذا عامل اصلی برای اعتبار و شهرت یک رستوران لوکس است. 

 

میزان لوکس بودن رستوران, دکوراسیون رستوران های لاکچری, ویژگیهای رستوران های لاکچری

سرو غذا در رستوران های لاکچری

 

نحوه سرو غذا در رستوران های لاکچری

بعد از کیفیت و تازگی  مواد غذایی و طعم مزه دلنشین و متفاوت غذاها نکته بعدی که باید رستوران های لاکچری حتما رعایت کنند ، نحوه سرو غذا است. یک رستوران لاکچری باید طراحی های جالب و منحصر به فردی برای سرو غذا روی میز مهمان داشته باشد. 

به عنوان مثال یک رستوران لاکچری ، خورش را در یک ظرف معمولی و بدون توجه به ظاهر و زیبایی نهایی روی میز مشتری نمی گذارد. 

 

استفاده از دورچین ، میوه آرایی و سبزی آرایی کنار ظروف و دیزان با استفاده از دورچین های متفاوت وجه تمایز رستوران VIP از دیگر رستوران ها است.

چیدمان میز هم اهمیت بالایی دارد. در رستوران های لوکس برای زیبایی میزها از گل های طبیعی و مصنوعی برای دکوراسیون روی میز استفاد می شود. 

 

استفاده از یک نوع گل خاص میتواند در برندینگ رستوران دخیل باشد و به منحصر به فرد بودن آن کمک کند. 

استفاده از رومیزی های خوشرنگ و تمیز ، استفاده از  دستمال سفره ،استفاده از سرویس های غذاخوری لوکس و ظروف خاص برای سرو غذا همه نشان دهنده برندینگ یک رستوران لاکچری هستند.

 

ویژگیهای رستوران های لاکچری, ویژگی‌های یک رستوران لوکس, رستوران های لاکچری و لوکس

دکوراسیون رستوران های لاکچری

 

دکوراسیون داخلی رستوران های لاکچری

طراحی داخلی رستوران برای لوکس و لاکچری شدن فضا اهمیت زیادی دارد تا تداعی کننده محیطی شیک و لاکچری باشد. استفاده از رنگ های طلایی و نقره ای ، گچ بری های سلطنتی و نقوش زیبا برای القای لوکس بودن به چشمان بیننده در این رستوران ها رایج است. 

 

رومیزی و دستمال های روی میز هارمونی کاملی با فضا دارند تا دکوراسیون چشم نواز و یکدست باشد. برای تزئین پنجره ها از پرده های مرغوب و هماهنگ با رنگ دیگر بخش های سالن استفاده می شود. کف پوش های صیقلی ، استفاده از میز و صندلی های مرغوب ، لوکس بودن فضا را دو چندان میکند. 

 

در رستورن های لاکچری معمولا میز و صندلی ها با فاصله مناسب چیده شده اند و حریم مناسبی برای مهمانان ایجاد میکند که هم رفت و آمد بین میزها راحت تر باشد و هم این که افراد هنگام صرف غذا بتوانند به راحتی به حرف زدن بپردازد و احساس آرامش بیشتری داشته باشند. 

 

خصوصیات رستوران های لاکچری, رستوران های لاکچری

مکان مناسب برای رستوران های لاکچری

 

موقعیت مکانی رستوران های لاکچری 

رستوران های لاکچری در مناطق بالا شهر تجمع دارند. افرد ساکن در محله های بالا شهر معمولا حاضرند با هزینه بیشتر به رستوران های لاکچری بروند و مهمان ثابت این رستوران ها هستند به همین دلیل اغلب رستوران های این مناطق لوکس هستند. 

 

مکان هایی که از نظر گردشگری طبیعت زیبایی دارند یا ارتفاعاتی که مناظر زیبایی در پیش چشم بینندگان میگذارند هم مکان های مناسب برای رستوران های لاکچری به حساب می آیند به همین دلیل برخی از رستوران های لوکس در طبقات فوقانی برج ها قرار دارند تا هنگام صرف غذای بتوانید از پنجره های رستوران ویوی زیبایی داشته باشید. 

معمولا از تابلوی ورودی ، خیابانی که محل قرار گیری رستوران است و درب ورودی ، لوکس بودن آن مشخص می شود.

 

غذاهایی که در رستوران های لاکچری سرو می شود, میزان لوکس بودن رستوران, دکوراسیون رستوران های لاکچری

نحوه برخورد پرسنل در رستوران های لاکچری

 

پذیرایی و برخورد پرسنل رستوران های لاکچری

گارسون هایی که در رستورانهای لوکس کار میکنند ، دورهای آموزشی خاصی را برای نوع رفتار با میهمانان میگذرانند تا متد رفتاری خاص و نوع احترام خاصی را به مهمانان بگذارند. 

رفتارهایی از جمله خوش آمد گویی هنگام ورود مهمانان ، راهنمایی مهمان تا میز مورد نظر ، ارائه توضیحات لازم ، ارائه منو و منتظر ماندن برای ثبت سفارش ، پاسخ به تمام سوالات مهمان ها به صورت محترمانه و مشایعت مهمان در درب خروجی و سوال پرسیدن درباره میزان رضایت آن ها جزو خدمات رستوران های لوکس محسوب می شود.

 

در مجموعه ها گارسون ها می آموزند که یک شنونده خوب باشند و به درخواست مهان ها به دقت گوش دهنده و پاسخ های مورد نیاز را ارائه نمایند و در صورتی که مشکلی پیش می آید ، حل کنند. 

اگر گارسون نتواند مشکلات احتمالی را حل کند ، کارکنان رده بالا تر به خدمت مهمان می آیند و اقدامات لازم را انجام میدهند. 

 

در رستوران های لاکچری ، نگهبار ورودی ، صندوق دار و حتی آشپزها که ممکن است ارتباط مستقیم با مهمان نداشته باشند قبل از استخدام ، آداب پذیرایی و احترام به مهمان را می آموزند. 

 

موسیقی زنده در رستوران های لاکچری

هدف اصلی رستوران های لاکچری ، ایجاد فضایی لوکس و دلنشین و تجربه ای مطلوب برای مهمانان هنگام صرف غذا است تا این تجربه را تبدیل به خاطره ای خوب و ماندگار کنند.

یکی از ابزاری که کمک میکند فضای رستوران محیطی آرام بخش و لوکس داشته باشد ، پخش موسیقی زنده است. 

 

معمولا در رستوران  هاهی فوق لوکس میتوانید شاهد نواختن موسیقی یا خواندن آواز به صورت زنده باشید که ویژگی منحصر به فردی برای جلب توجه مهمانان محسوب می شود.

برگزاری مراسم های خانوادگی ، جشن تولد یا شام عقد در رستورانی که امکان اجرای زنده موسیقی های درخواستی و متناسب با فضای مجلس را داشته باشد ، پر طرفدار تر است. 

 

میزان لوکس بودن رستوران, دکوراسیون رستوران های لاکچری, ویژگیهای رستوران های لاکچری

خصوصیات رستوران های لاکچری و لوکس 

 

اعمال نظر مهمانان برای سرو غذا

در رستوران های لاکچری ، امکان اعمال نظر مهمان ها هنگام طبخ برخی از غذاها وجود دارد. نوع پخت و دورچین غذا به گونه ای طراحی شده که میتوانید مدل های مختلف آن را سفارش بدهید  مثلا سس سالادتان تند یا بدون فلفل باشد. 

در این رستوران ها ، گارسون هنگام سفارش گرفتن ، انتخاب های مختلف برای هر غذا را برای مهمان توضیح می دهد تا غذا نهایت هماهنگی با سلیقه مهمان را داشته باشد. 

این فرایند ، حس بهترین به فرد میدهد و رضایت کلی اش را به همراه خواهد داشت. 

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------