بهترین زمان خرید تور استانبول و سفر به این شهر هیجان انگیز چه موقع است؟



سفر کردن، همیشه و در هر زمانی از سال لذت‌بخش است و تاثیر مطلوبی بر روحیه و افزایش انرژی شما دارد. اگر قصد دارید برای گذران اوقات فراغت و استراحت به استانبول بروید، بهتر است ابتدا با بهترین زمان سفر به استانبول از جنبه‌های مختلف آشنا شوید؛ زیرا سفر به این شهر تماشایی و پرطرفدار، یک سفر خارجی برای شما محسوب می‌شود که باید برای آن، زمان و هزینه بیشتری صرف کنید؛ دراین راستا، توصیه می‌شود که در اولین قدم، مقصود خود را از سفر به این شهر مشخص کرده و سپس بهترین زمان رفتن به استانبول را تعیین کنید؛ چراکه تعریف بهترین وقت سفر به استانبول ممکن است برای هر فرد با توجه به هدف او، متفاوت باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین و خاطره‌انگیزترین لحظات را در این شهر رویایی و شگفت‌انگیز سپری کنید.

 

بهترین فصل سفر به استانبول از نظر آب و هوا

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که در تعیین بهترین زمان رفتن به استانبول موثر است، بدون شک شرایط آب‌وهوایی این شهر در فصول مختلف سال است. از آنجایی که بیشتر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی استانبول، در فضای باز و یا در دل طبیعت قرار دارند، این موضوع که قرار است در چه شرایط آب‌وهوایی به گشت‌وگذار در این شهر بپردازید، اهمیت زیادی دارد. لازم به ذکر است که آب‌وهوای استانبول، همیشه گرم و آفتابی نیست؛ بلکه این شهر زیبا در ماه‌های مختلف سال، شرایط آب‌وهوایی متغیری دارد؛ به‌عنوان مثال، در ماه‌های ژانویه و فوریه، شاهد چهره برفی از شهر استانبول هستیم و دمای هوای آن بسیار سرد است. بدیهی است که در این شرایط آب‌وهوایی، گردشگران کمی در شهر حضور دارند و این ایام از ماه‌های خلوت استانبول محسوب می‌شود.

 

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر شرایط آب و هوا

 

اگر جزو افرادی هستید که از آب و هوای گرم و مرطوب لذت می‌برید، اواسط جولای تا اواسط ماه آگوست بهترین زمان رفتن به استانبول برای شما است. به‌طور کلی به غیر از فصل‌های پاییز و زمستان که هوای استانبول، بارانی، سرد و برفی است، باقی ایام سال را می‌توانید برای سفر و گشت‌وگذار در این شهر زیبا و گردشگری انتخاب کنید.

 

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

در صورتی که هدف شما از رفتن به شهر استانبول این است که علاوه بر تفریح و خوش‌گذرانی، از مراکز خرید گوناگون نیز دیدن کنید، باید زمان مناسب سفر به استانبول را برای تجربه خریدی مقرون‌به‌صرفه در نظر داشته باشید. خبر خوب این است که در شهر گردشگری و شگفت‌انگیز استانبول، مراکز خرید متنوع و مختلفی را از بازارهای سنتی تا مجتمع‌های لوکس وجود دارد که اجناس متنوعی را از برندهای معروف دنیا عرضه می‌کنند. دلیل استقبال زیاد گردشگران از مراکز خرید استانبول، این است که افراد می‌توانند اجناس مورد نظر خود را در بهترین قیمت‌ها و از باکیفیت‌ترین برندها خریداری کنند.

 

بهترین زمان رفتن به استانبول برای خرید

 

برای تعیین بهترین وقت سفر به استانبول، باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. در اولین قدم بررسی کنید که خلوت‌ترین زمان از نظر حضور گردشگر در استانبول، شامل چه ماه‌ها و فصل‌هایی از سال است؛ زیرا گشت‌وگذار در بازارهای شلوغ و مملو از گردشگر، شما را دچار خستگی و سردرگمی می‌کند؛ همچنین حضور زیاد مسافران و افزایش تقاضای آن‌ها، در افزایش نسبی قیمت اجناس مختلف نیز تاثیر دارد. در قدم بعدی بررسی کنید که جشنواره‌های تخفیف و فستیوال‌های فروش مراکز خرید استانبول، چه زمانی است؛ برای مثال حراجی‌های تابستانه استانبول، از هفته اول آگوست آغاز می‌شود. این فصل هم از نظر گردشگری و انجام تفریحات مهیج در این شهر زیبا، مناسب است و هم امکان خریدی با تخفیفات بالا را برایتان فراهم می‌کند.

 

حراجی‌های زمستانه استانبول نیز بسیار شگفت‌انگیز است و شامل آف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصدی است. برای استفاده از این موقعیت باید اواسط دسامبر و همچنین اوایل ژانویه را برای سفر به استانبول انتخاب کنید. در این میان، برخی از حراج‌های مناسبتی مانند سال نو، عید فطر، ولنتاین، بلک فرایدی و... نیز وجود دارند که بهترین شرایط برای تجربه خریدی منحصربه‌فرد و خوش قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

بهترین زمان برای سفر به استانبول برای تجربه سفری ارزان

برای آن دسته از افرادی که به دنبال سفری ارزان و اقتصادی برای گذران تعطیلات خود هستند، بهترین زمان سفر به استانبول شامل فصل‌هایی از سال است که گردشگران کمی در این شهر حضور دارند. کم رفت‌وآمدترین روزهای استانبول، ماه‌های ژانویه و فوریه است که به دلیل سرمای هوا، توریست‌های کمی به این شهر سفر می‌کنند. در این زمان، هزینه بلیط مراکز مختلف تفریحی و گردشگری، هتل‌ها، بلیط هواپیما و... به دلیل تقاضای پایین، کاهش چشم‌گیری دارد؛ همچنین مراکز خرید و فروشگاه‌های مختلف استانبول، تخفیفات شگفت‌انگیزی را برای جذب گردشگران دارند که می‌توانید به آن‌ها نیز سری بزنید.

 

بهترین زمان رفتن به استانبول از لحاظ برگزاری جشنواره ها

جاذبه‌های گردشگری استانبول فقط به سواحل زیبا، طبیعت چشم‌نواز و مراکز دیدنی آن محدود نمی‌شود؛ بلکه در ماه‌های مختلف سال، شاهد برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های جذابی هستیم که تمام گردشگران را مجذوب خود کرده است. بهترین وقت سفر به استانبول برای شرکت در جشنواره‌های آن، متفاوت است؛ زیرا این برنامه‌ها در زمان‌های مختلفی از سال برگزار می‌شوند و این شما هستید که انتخاب می‌کنید در کدام جشنواره شرکت کنید. برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جشنواره‌های مهیج و مفرح استانبول عبارت است از:

 

جشنواره گل لاله

استانبول یکی از مراکز اصلی برای پرورش گل لاله در جهان است. اگر به دیدن زیبایی این گل‌های رنگارنگ و بی‌نظیر علاقه دارید، باید در ماه اردیبهشت به این شهر بروید. در این ایام، جشنواره گل لاله در بیش از یازده پارک استانبول ازجمله پارک اِمیرگان برگزار می‌شود.

 

بهترین فصل سفر به استانبول برای شرکت در جشنواره ها

 

فستیـوال هیدیرِلِس

این فستیوال معروف، برای استقبال از فصل بهار است و مردم ترکیه، فرا رسیدن بهار را در اواخر ماه می جشن می‌گیرند. برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده زیادی در این فستیوال برپا می‌شود که برای اکثر گردشگران جالب و مهیج است.

 

فستیوال جاز استانبول

هر سال در اوایل ماه جولای، شاهد برگزاری جشنواره جاز در استانبول هستیم که علاقه‌مندان به این سبک از موسیقی را دور هم جمع می‌کند. اجرای انواع موسیقی فولکور، جاز، بلوز و... توسط معروف‌ترین و بهترین موزیسین‌های دنیا، از برنامه‌های اصلی این فستیوال محسوب می‌شود.

 

فستیوال مولانا و درویش های چرخان

اگر به اشعار و مسلک مولانا علاقه دارید، بهترین زمان سفر به استانبول برای شما، ۱۰ الی ۱۷ دسامبر است؛ زیرا در این بازه زمانی، شاهد برگزاری مشهورترین و محبوب‌ترین جشنواره استانبول، به نام مولانا و درویش‌های چرخان هستیم. البته باید بدانید، این برنامه که برای بزرگداشت حضرت مولانا در نظر گرفته شده است، در قونیه برگزار می‌شود که فاصله کمی تا استانبول دارد.

فستیوال فیلم در استانبول 

برای آن دسته از افرادی که عاشق فیلم و رویدادهای مربوط به آن هستند، ۱۶ الی ۲۷ فروردین به عنوان زمان مناسب سفر به استانبول محسوب می‌شود؛ زیرا در این زمان، فستیوال فیلم که از رویدادهای غنی استانبول است، برگزار می‌شود.

 

فستیـوال موسیقی استانبول

برای شرکت در فستیوال موسیقی این شهر و تجربه لحظاتی مهیج و دوست‌داشتنی، باید از ۲۹ خرداد تا ۹ تیر را برای سفر به این شهر در نظر داشته باشید. به این شکل علاوه بر تفریح در این شهر توریستی و زیبا می‌توانید در جشنواره‌ محبوب خود نیز شرکت کنید.

 

جشن رنگ استانبول

اگر عاشق هیجان، بازی و سرگرمی هستید، به هیچ عنوان فستیوال رنگ استانبول را از دست ندهید. این رویداد هیجان‌انگیز با حضور تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران برگزار می‌شود و لحظات شادی را برای آن‌ها رقم می‌زند. این برنامه، تاریخ مشخصی ندارد و به‌طور معمول هر سال تاریخ دقیق آن اعلام می‌شود.

 

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر خرید تور استانبول

همان‌طور که می‌دانید، استانبول از شهرهای توریستی و گردشگری ترکیه محسوب می‌شود که جاذبه‌های دیدنی و تفریحی فراوانی را در دل خود جای داده است. به دلیل نزدیکی این شهر به ایران و استقبال زیاد گردشگران ایرانی برای گشت‌وگذار و گذران اوقات فراغت در این شهر تماشایی، شاهد برگزاری تورهای مسافرتی متنوع به مقصد استانبول هستیم. اگر شما نیز قصد سفر و رزرو تور ترکیه استانبول را دارید، بهتر است برای تجربه سفری خاطره‌انگیز، بی‌دردسر و به یادماندنی، به سایت‌های معروف و باسابقه در زمینه معرفی و فروش تورهای استانبول مراجعه کنید. تنوع تورهای گردشگری ممکن است شما را دچار سردرگمی کند، اما پیشنهاد ما این است، آن دسته از تورهایی را انتخاب کنید که برنامه‌های تفریحی کامل و جذابی را برای شما در نظر دارند.

 

بهترین وقت سفر به استانبول و رزرو تور

 

در این سفر جذاب و پس از تحقیق و آشنایی کامل با قیمت تور به استانبول می توانید تور استانبول لاکچری را به راحتی برای خود بسازید. صرف قهوه معروف ترکی در یکی از کافه های استانبول که همیشه یکی از شیرینی های سنتی ترکیه مثل لوکوم یا باقلوا آن را همراهی می کند، سیمیت، شاه بلوط، صدف با لیمو و یا بلال که از دست فروش ها می گیرید، لذت چشیدن چای در استکان کمر باریک با ویوی دریا، رفتن به کاراکوی یا اسکله امین اونو در منطقه فاتیح و چشیدن طعم ساندویچ ماهی های کبابی یا بالیک اکمک، خوردن دونر مخصوص ترکی، کاپالی چارشی یا بازار بزرگ استانبول و تماشا و خرید اجناس به ویژه سوغاتی، چشیدن ثعلب ترکی در شب های خنک استانبول، سر زدن به منطقه سلطان احمد و تماشای مهم ترین آثار تاریخی استانبول و قدم زدن های شبانه در تکسیم و استانبول تنها بخشی از جذابیت های این تور استانبول قیمت مناسب خواهد بود.

 

بهترین وقت سفر به استانبول از نظر قیمت هتل های استانبول

از فاکتورهای دیگری که باید در انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول به آن توجه داشته باشید، نحوه اقامت در طول سفر به این شهر زیبا و گردشگری است. شما قرار است بعد از یک روز مهیج و پرماجرا، به اتاق خود بروید و از امکانات رفاهی آن بهره‌مند شوید؛ بنابراین مهم است که کدام هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. این در حالی است که برخی از هتل های استانبول، امکانات تفریحی بی‌نظیری مانند استخر، خدمات ماساژ، بخش‌های بازی و... را نیز در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. خبر خوب است است که دست شما برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین هتل با توجه به بودجه، الویت‌ها و سلیقه‌تان باز است و این به دلیل اقامتگاه‌ها و هتل‌های متنوع و بی‌شماری است که در این شهر زیبا و شگفت‌انگیز وجود دارد. بررسی قیمت هتل های استانبول و امکاناتی که هر کدام از آن‌ها ارائه می‌دهند، به شما در انتخاب بهترین گزینه برای تجربه اقامتی به یادماندنی و راحت کمک می‌کند.

 

اگر هنگام رزرو هتل های استانبول به دنبال بهترین و شیک ترین هتل هستید، باید به سراغ هتل های 5 ستاره بروید. این هتل ها براساس جدیدترین و مدرن ترین استانداردها و معیارهای صنعت هتلداری دنیا در فضایی لوکس بهترین و بی نظیرترین امکانات و خدمات را ارائه داده و اقامتی به یادماندنی را فراهم می کنند. قیمت هتل پنج ستاره به عنوان هتل های لوکس استانبول بالاتر از سایر هتل ها می باشد و رزرو این هتل برای افرادی مناسب است که در سفر به ترکیه از نظر مالی هیچگونه محدودیتی ندارند.

 

سخن پایانی

استانبول، دومین شهر بزرگ در خاورمیانه و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ترکیه است که بین ایرانیان طرافداران زیادی دارد. وجود جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و دیدنی در این شهر، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذران اوقاتی خوش و مهیج تبدیل کرده است. اما آیا بهترین زمان سفر به استانبول را می‌دانید؟ پاسخ به این سوال، در ابتدا به هدف شما از سفر به این شهر گردشگری و شگفت‌انگیز بستگی دارد. به عنوان مثال بهترین زمان رفتن به استانبول برای کسانی که قصد خرید دارند با کسانی که می‌خواهند سفری اقتصادی داشته باشند، متفاوت است. با توجه به استقبال زیاد گردشگران برای گذران اوقات فراغت در این شهر ساحلی و رویایی، در این مطلب به بررسی بهترین وقت سفر به استانبول از جنبه‌های مختلف پرداختیم تا به این شکل بتوانید سفری خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی را تجربه کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024