معروف ترین معابد آسیا کدام است؟



معبد ساختمانی است که برای نیایش، عبادت و یا ایجاد آرامش ساخته می شود؛ معابد یکی از جاذبه های دیدنی و باستانی در برخی از کشورها هستند. کشورهایی مانند تایلند را می توان مهد معابد آسیایی نامید که بازدید از این معابد و سفر به این کشور با دریافت ویزای تایلند امکان پذیر است.

 

اغلب معابد معروف دنیا در کشورهای آسیایی واقع شده اند و برخی از آنها نامشان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید است. اگر شما هم به بازدید از مناطق مذهبی و تاریخی علاقه مندید برای دریافت پاسخ معروفترین معابد آسیا کدام است؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

معروف ترین معابد آسیا

 

معروف ترین معابد آسیا

با وجودی که اغلب معابد مرکزی عبادی هستند اما از جنبه فرهنگی، اجتماعی و یا تاریخی نیز نقش مهمی دارند و به عنوان کانون حیاتی در شهرها شناخته می شوند.

همانطور که حدس می زنید کشورهایی مانند تایلند، مالزی و هند میزبان معروفترین معابد آسیایی هستند. دریافت تور تایلند  گزینه ی مناسبی برای سفر به این کشور و آشنایی با معروفترین معابد آسیا است.

 

معابد تایلند

کشور تایلند دارای بیش از ۴۰ هزار معبد بودایی است که هرکدام از آن‌ها دارای زیبایی و جذابیت خاص تایلندی هستند. معابد تایلند متنوع و گوناگون اند؛ برخی از آنها با رنگ‌های روشن و درخشان و برخی دیگر با سنگ‌ها و مجسمه‌های باستانی تزئین شده اند. می توان گفت معابد بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور هستند.

 

معبد وات پراتات دووا سوتپ : این معبد یکی از مقدس‌ترین و باشکوه‌ترین معابد در تایلند است که در شهر چیانگ مای قرار دارد. مناره طلایی این معبد درخشش خیره‌کننده‌ای به آن داده است. معبد معبد وات پراتات دووا سوتپ در ارتفاعات قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید از ۳۰۶ پله بالا بروید و سپس منظره ای زیبا از اطراف معبد را پیش رو خواهید داشت. در بدو ورود به معبد با پیکره دو اژدهای هفت سر مواجه میشوید که مقابل معبد ایستاده اند و به نظر می رسد وظیفه حفاظت از معبد را بر عهده دارند.

 

معبد فا سورن کائو : این معبد یکی از جدیدترین و خیره‌کننده‌ترین معابد تایلند است که در سال ۲۰۰۴ ساخت آن به اتمام رسید. همانند اغلب معابد تایلندی در این معبد هم مجسمه بودای بزرگی قرار دارد که در بالای کوهی به ارتفاع ۸۳۰ متری واقع شده است.

 

معبد وات رونگ خون: یکی از زیباترین و منحصر به فردترین معابد در تایلند که در شهر چانگ رای واقع شده است. این معبد که به رنگ سفید خودنمایی می کند نماد خلوص و پاکی بوداست. در نمای معبد از قطعه های شیشه ای استفاده شده که در نور خورشید درخشان می‌شوند و منظره ای دیدنی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارند.

 

معبد وات رونگ خون

 

معابد چین

در میان کشورهای آسیایی به نظر می رسد کشور چین سهم بزرگی از میزبانی معابد را به خود اختصاص داده است. معابد چین بناهایی هستند که جهت عبادت و تعلیم توسط پیروان ادیان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معابد چینی دارای ویژگی هایی مانند معماری خاص، زیبا و منحصر به فرد هستند که در تمام آنها دیده می شود. خصوصیاتی مانند:

 

- استفاده از سقف‌های خمیده با لبه‌هایی به شکل پرنده‌، حیوان و یا گل

 - به کارگیری رنگ های جذاب و گیرا مانند قرمز،‌آبی و زرد

 - استفاده از حکاکی‌های زیبا و پیچیده با معانی فلسفی و نمادین

 - استفاده از حیاط‌، تالاب‌، باغ‌ و درختان سر سبز برای ایجاد محیطی روح افزا در فضای معبد

تعداد معابدی که در شهرهای چین واقع شده اند بسیار است و دریافت تور چین فرصتی عالی برای سفر یه این کشور و بازدید از معابد آن است.

 

معبد بهشت در پکن یکی از شناخته شده ترین و بزرگترین معابد چینیست که در سال ۱۴۲۰ میلادی ساخته شده است. این معبد از ساختمان های زیبا و هندسی که نشاندهنده هارمونی میان آسمان و زمین است تشکیل شده و مکانی برای عبادت و قربانی دادن در راه خدا بوده است. هم اکنون افراد بسیاری برای عبادت و یا بازدید از این معبد معروف چینی به این کشور سفر می کنند. به خاطر داشته باشید که برای سفر به چین اخذ ویزای چین از ضرویات است.

 

معبد لاما یا کاخ یونگه وسیع ترین معبد چینی است که در پکن واقع شده است. با وجود اینکه ساخت این معبد به سال ۱۶۹۴ باز می گردد اما تا به اکنون همچنان سالم و سرپا مانده است. در این معبد مجسمه های متعدد، نقاشی های سنتی و سقف های کار شده نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

 

لاما از شش سالن اصلی و هفت حیاط تشکیل شده است که هر کدام دارای ویژگی ها و جذابیت‌های مخصوص به خود هستند. مانند برخی مجسمه ها که از چهره مشاهیر و یا رویدادهای جهانی در این معبد قرار داده شده است.

 

معابد ژاپن

کشور ژاپن هم در لیست کشورهای آسیایی قرار دارد که معابد و عبادتگاه های متنوعی در آن ساخته شده است. ادیان مختلفی در ژاپن وجود دارد و معابد همیشه دراین کشور برای مردم محبوب و و تاثیرگذار بوده است.

 

معبد بودای طلایی در ژاپن، با نام رسمی کینکاکوجی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین معابد بودایی ژاپن است. این معبد که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد، دارای ۳ طبقه است که دو طبقه بالایی از طلا پوشیده شده‌است. این معبد در کنار دریاچه‌ای قرار دارد که بازتاب تصویر معبد در آب دریاچه جلوه و منظره ای دیدنی را ایجاد می کند.

 

بودای طلایی در گذشته محل سکونت یک سردار جنگی بوده و بعد از مرگ او به یک معبد تبدیل شده است. این معبد در سال ۱۹۹۴ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.

در اطراف معبد طلایی باغ‌ها و تالاب‌های زیبا، تندیس‌ و خانه‌ی کشیش‌های ژاپنی قرار دارد که همگی دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند.

 

معبد بودای طلایی در ژاپن

 

معبد یاکوشوجی یکی از معابد تاریخی و مهم ژاپن و اقع در شهر نارا است. سبک معماری این معبد از پایتخت چین در دوران تانگ (Tang) الهام گرفته شده است و ساختمان‌های زیبا و منحصر به فردی دارد. بخش های این معبد شامل:

 

East Pagoda با قدمت بیش از ۱۴۰۰ سال و ۶ طبقه که با تزئیناتی زرین و آجرهای قرمز نمایی جذاب را به بینندگان ارائه می دهد.

 

West Pagoda این پاویلون در سال ۱۹۷۶ بازسازی شد و نسخه کوچک‌تر و جدید‌تری از پاویلون شرقی است. این ساختمان هم ۶ طبقه دارد و در هر طبقه، مجسمه‌ای از بودای تاریکی (Dainichi Nyorai) قرار دارد.

 

این معبد همچنین دارای یک ساختمان به نام سالن مرکزی که بزرگترین سالن در این معبد است که به سالن رحمت مشهور است.

 

معابد هند

معابد در هند نمادی از معنویت، تاریخ و معماری و مذهب هستند که تقریبا در سرتاسر این کشور وجود دارند.

برخی از این معابد به گونه ای باشکوه ساخته شده اند و علاوه بر اهمیت مذهبی جنبه توریستی و گردشگری زیادی دارند. بناهای مذهبی هند در لیست معروفترین معابد جهان قرار دارد که در ادامه چند نمونه از آنها را معرفی می کنیم.

 

معبد کایلاسا که یکی از پیچیده‌ترین و عجیب ترین معابد جهان است که به صورت یک تکه از تخته سنگی بزرگ بریده و ساخته شده است. این معبد در قرن هشتم میلادی به افتخار الهه شیوا و توسط پادشاه راشترکوتا ساخته شد. شاهکاری از معماری و هنر هند در این معبد یکجا به نمایش گذاشته شده است. معبد کایلاس که در فهرست معروفترین معابد جهان قرار دارد، علاقه مندان بسیاری را به خود جذب می کند.

 

معبد رامانتا سوامی این معبد که یکی از معابد مربوط به خدای شیوا و یکی از ۴ مکان مقدس در هند است با ۱۲ طبقه و ۲ پاویلون و معماری منحصر به فرد معبد رامانتا توانسته در لیست معروفترین معابد جهان جای بگیرد. گفته می شود شیوا پیش از رفتن به جنگ با سریلانکا در این معبد دعا می کرده است.

 

معبد غار بادامی مجموعه معابد غار بادامی متشکل از چهار غار واقع در شهر بادامی در کارناتاکا است و هنر حجاری هند را به خوبی به رخ می کشد. این غار‌ها که در قرن پنج تا هفت میلادی ساخته شده اند به خدایان هندو و بودا تقدیم شده‌اند. فضای داخل غارها بسیار عجیب و منحصر به فرد است و در آن هنر هندی به خوبی واضح است. وجود مجسمه های بزرگ در غار که نمادی از بودا هستند این معبد را برای پیروان بودا بسیار مقدس و با اهمیت کرده است.

معبد غار بادامی

 

معابد اندونزی

اندونزی یکی دیگر از کشورهای مسلمان در آسیا است. پایتخت این کشور شهر بانکوک افراد بسیاری را از سرتاسر دنیا به سوی خود جذب می کند. همانند اغلب کشورهای آسیایی اندونزی هم جایگاه معابد بسیاری است که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

 

معبد وات آرون : این معبد یکی از زیباترین و معروفترین معابد در بانکوک است که در ساحل رودخانه چائوفرایا قرار دارد. وات آرون دارای پنج برج یا مناره است که اصلی ترین آن ارتفاع ۷۰ متری دارد. در داخل معبد مجسمه های گوناگون در ابعاد مختلف دیده می شود و این ویژگی خاص معابد اندونزی است. به علاوه انواع مجسمه های حیوانات در این معبد دیده می شود. در و دیوارها و ایوان های معبد وات آرون رنگارنگ و چشم گیر است به طوری که پس از ورود به این معبد به راحتی نمی توانید از آن خارج شوید و ساعت های زیادی را صرف دیدن آن خواهید کرد.

 

معبد بنچامابوپیت: معبد بنچامابوپیت یا معبد فا سورن کائو(به معنای سنگ مرمر) یکی دیگر از معابد تایلند واقع در شهر بانکوک است. همانطور که از نامش مشخص است این معبد از سنگ مرمر ساخته شده است.

 

سنگ هایی که در ساخت این معبد مورد استفاده قرار گرفته اند از ایتالیا وارد شده و در طراحی و ساخت معبد بنچامابوپیت هم از معمارای اروپایی الهام گرفته شده است. وجود مجسمه های متعدد و طلایی، نقوش شیر و حیوان و دیوارهای تزئین شده از جلوه های این معبد است.

 

قصد سفر به هر کشوری را که داشته باشید بهره گیری از خدمات آژانس مسافرتی می تواند در ثبت سفری خاطره انگیز موثر باشد. دریافت تور و همراهای راهنما گزینه ای عالی برای آشنایی با مناطق دیدنی کشور مقصد است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024