عکس | رازگشایی از معمای مومیایی‌هایی که در مصر پیدا شدند



 معمای مومیایی‌ها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
پژوهشگران به کشف جدیدی درباره دلیل مومیایی کردن اجساد در مصر باستان رسیده‌اند که دیدگاه رایج در مورد چرایی انجام این فرآیند را زیر سوال می‌برد.

 به گزارش خبرآنلاین، سال‌ها است که باستان‌شناسان بر این باور بوده‌اند که مومیایی کردن اجساد در مصر باستان برای حفظ جسد بوده است اما یافته‌ای جدید این باور را زیر سوال می‌برد چرا که کل داستان را پوشش نمی‌دهد.

 معمای مومیایی‌ها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

موزه منچستر که در تدارک برپایی نمایشگاهی با عنوان «مومیایی‌های طلایی مصر»‌ است، بنا دارد روایتی تازه از هدف مومیایی کردن اجساد ارائه کند.

 

بر اساس یافته‌های جدید قصد مصریان باستان از مومیایی کردن اجساد، سالم نگاه داشتن پیکر برای زندگی پس از مرگ نبوده، بلکه آن‌ها با این کار تلاش می‌کردند عزیزان درگذشته خود را در سفر ابدیت داشته‌اند.

 

پیش از این تصور می‌شد که مصریان باستان باور داشته‌اند که مردگان برای یک زندگی پس از مرگ موفق به بدن انسان خود نیاز دارند.

 

در فرایند مومیایی کردن همه ارگان‌های داخلی را بیرون می‌آوردند به جز قلب. قلب را خارج نمی‌کردند چرا که باور داشتند مرکز هوش است. کمپل پرایس متصدی موزه درباره یافته‌های تازه درباره مومیایی کردن اجساد در مصر باستان می‌گوید: «من فکر می‌کنم که معنای عمیق‌تری دارد پشت این کارها وجود داشته و اساساً در مورد تبدیل جسد به مجسمه‌ای آن‌جهانی است.»

 

از آنجایی که مومیایی ها اغلب در کنار یک تابوت سنگی یا تابوت سنگی آراسته که تا حدودی شبیه خود مردگان است کشف می شوند، نظریه پرایس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

او می‌گوید: «ماسک چیزی است که هویت شما را مخفی می کند. آن اشیاء و ماسک ها تصویری ایده آل به شمایل آن‌جهانی فرد درگذشته می‌دهند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------