چشمان شگفت‌انگیز با اختلال ژنتیکی



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , چشمان شگفت‌انگیز

 

یک زن و پسرش به دلیل چشم‌های خیره‌کننده و چند رنگی که با رنگ‌های آبی و سیاه متمایز هستند، در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قرار گرفتند.

 

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، الیزابت تایلر ۳۵ ساله و پسر یک ساله اش لیام میکسوس از هتروکرومیا (ناهمرنگی عنبیه) یک بیماری مادرزادی که باعث می‌شود در یک عنبیه دو رنگ متفاوت داشته باشند، رنج می‌برند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , چشمان شگفت‌انگیز

 

هرچند مادر و پسرش شرایط یکسانی دارند، تأثیر متفاوتی روی آنها داشته‌ است. در حالی که الیزابت، اهل اوهایو دارای چشمان آبی و قهوه ای پررنگ است، لیام چشم آبی دارد، در حالی که چشم دوم او آبی و سیاه است.

 

هتروکرومیای یک اختلال نادر است - کمتر از دویست‌هزار نفر در ایالات متحده به آن مبتلا هستند - او خیلی کم به نسلهای بعدی منتقل می‌شود، با این حال، الیزابت و پسرش تنها افراد خانواده شان نیستند که این شرایط را دارند و پدر و خواهران الیزابت هم هتروکرومیا دارند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , چشمان شگفت‌انگیز

به گفته متخصصان، این بیماری هیچ گونه اثر منفی ایجاد نمی‌کند، به خصوص اگر فردی با آن متولد شود، اما ممکن است نشانه‌ای باشد که فرد از بیماری دیگری مانند pebaldism رنج می‌برد که منجر به کمبود رنگدانه در مو یا پوست می‌شود. الیزابت عاشق این واقعیت است که شرایط نادرش باعث متمایز شدن او و پسرش از میلیون ها نفر می‌شود و توضیح می‌دهد که می‌خواهد با استفاده از چشم‌های منحصر به فرد خود به دیگران نشان دهد که «متفاوت بودن خوب است» و تأکید کرد و گفت: «من عاشق چشمانم هستم زیرا بی نظیرند».

 

تابناک باتو 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------