کشف بقایای ۵ ماموت عصر یخ



 ماموت عصر یخ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
کارشناسان بقایای پنج ماموت عصر یخ را در انگلستان کشف کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین،‌ کشف بقایای پنج مومیایی عصر یخ در منطقه «کاتسوولدز»‌ که در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند موجب حیرت باستان‌شناسان و دیرین‌شناسان شده است.

 

بقایای دو ماموت بزرگسال،‌ دو نوجوان و یک کودک که حدود ۲۲۰هزار سال پیش زندگی می‌کردند در منطقه‌ای در نزدیکی «سوئیندون» به همراه ابزارهای متعلق به نئاندرتال‌ها که گمان می‌رود این موجودات ۱۰ تنی را شکار کرده‌اند کشف شدند. انتظار می‌رود با ادامه کاوش در منطقه مورد نظر بقایا و آثار بیشتری کشف شود چراکه فقط بخش کوچکی بررسی شده است.

 

با توجه به کیفیت و وضعیت آثار کشف‌شده محل کشف آن‌ها را می‌توان یک معدن طلا در نظر گرفت. از جمله آثاری که تاکنون در این منطقه کشف شده به بقایای موجودات عظیم‌ دیگر متعلق به عصر یخ همچون گوزن‌های شمالی که جثه‌ای معادل دو برابر جثه گوزن‌های شمالی کنونی دارند،‌ موجودات کوچک‌تر،‌ دانه‌های گیاهان و حتی فسیل گیاهان و گونه‌های منقرض‌شده می‌توان اشاره کرد.

 

 ماموت عصر یخ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
 

تمامی این موارد می‌توانند درباره نحوه زندگی نئاندرتال‌ها در شرایط  دشوار بریتانیا در عصر یخ سرنخ‌هایی ارائه دهند. این اکتشافات منحصر بفرد در جریان مستندی که با اجرای «دیوید اتنبرو»‌ در ۳۰ دسامبر از «بی بی سی وان» پخش می‌شود معرفی خواهند شد. علاوه بر «اتنبرو»‌،‌ «بن گرود»‌ استاد دانشگاه و زیست‌شناس و گروهی از باستان‌شناسان نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.

 

«گرود» این اکتشاف را یکی از مهم‌ترین اکتشافات در دیرین‌شناسی بریتانیا معرفی کرد چرا که کشف اسکلت کامل ماموت بسیار نادر است.

 

به گفته این استاد دانشگاه، محلی که این مومیایی‌ها کشف شده‌اند دقیقا همان مکانی است که زندگی‌ آن‌ها حدود هزاران سال پیش به پایان رسیده است.

 

محققان معتقدند این بقایای ماموت‌ها و آثار تاریخی که در کنار آن‌ها کشف شده‌اند به حوالی ۲۲۰هزار سال پیش یعنی زمانی که بریتانیا هنوز محل زندگی نئاندرتال‌ها بود بازمی‌گردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------