تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه برای دریافت سنوات



اخبار,اخبار اجتماعی

گروهی از کارگران بازنشسته در مجتمع نیشکر هفت تپه، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات سنواتی خود در مقابل این مجتمع تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه دیروز و امروز (چهار و پنجم اسفند ماه) به صورت شبانه‌روزی با اجتماع مقابل این مجتمع، خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند.

 

از قرار معلوم این کارگران بازنشسته که شمارشان به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسد، طی سالهای ۹۶ و ۹۷ بازنشسته شده‌اند و بعد از گذشت حدود دو سال هنوز نتوانسته‌اند بخش از مطالبات عقب افتاده سنواتی خود را دریافت کنند.

 

یکی از کارگران شاغل در مجتمع هفت تپه می‌گوید: اجتماع صنفی همکاران بازنشسته‌مان در حالی طی دو روز گذشته برگزار شد که بهره‌‌برداری و برداشت از شش هزار و ۳۰۰ هکتار مزارع نیشکر بعد از چهار ماه وقفه آغاز شده است.

 

 او با بیان اینکه طی این دو روز کارگران بازنشسته با چادر زدن مقابل مجتمع از ورود و خروج خودروهای سنگین حامل نیشکر و شکر تولید شده به کارخانه و خارج از آن ممانعت می‌کنند، در ادامه افزود: جلوگیری از تولید شکر و انتقال نی‌های برداشت شده به کارخانه، خسارات جبران‌ناپذیری را به شرکت وارد خواهد کرد.

 

به گفته  او، بعد از ماه‌ها چالش کارگری اخیرا این واحد صنعتی و کشاورزی به آرامش نسبی رسیده است و برداشت و بهره‌برداری از مزارع نیشکر در این مدت با چهار ماه تاخیر در آن بی‌سابقه بوده است.

 

طبق اظهارات وی، پرداخت مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته منوط به بهره‌برداری از مزارع نی و ادامه روند تولید شکر است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------