پروانه کار اتباع خارجی تمدید شد/ ابلاغ بخشنامه دورکاری دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین



اخبار,اخبار اجتماعی,وزارت کار
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با موافقت وزیر، پروانه کار اتباع خارجی تمدید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محسن ابراهیمی» گفت: در راستای قطع زنجیره‌ی ابتلا به ویروس کرونا، اعتبار پروانه کار شرکت‌هایی که متقاضی بکارگیری اتباع خارجی هستند، تمدید شد. 

 

وی گفت: اتباع خارجی شاغل در جمهوری اسلامی ایران که اعتبار پروانه کار آنها در فروردین  سال جاری منقضی می‌شود، بدون نیاز به مراجعه به اداره کل اشتغال اتباع خارجی و ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استانها به مدت دو ماه تمدید شد. 

 

ابلاغ بخشنامه دورکاری دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین

در پی سیاست‌های ستاد ملی پیشگیری از کرونا به منظور کاهش ساعات اداری و اجرای قرنطینه خانگی، بخشنامه دورکاری دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین ابلاغ شد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مطابق بخشنامه مذکور که به تایید ریاست جمهوری رسیده است، با توجه به ضرورت تداوم ارائه خدمات عمومی در عین کاهش تردد و تجمع، دورکاری و شیف بندی کارکنان مصوب شده است.

 

متن بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی که بر روی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شده، به این شرح است: سایه کرونا ویروس بر سر سلامت جامعه، منجر به اتخاذ تصمیمات جدیدی شده که در رأس آن ها کاهش تردد و قرنطینه خانگی قرار دارد.

 

اجرای این راهکار و قطع زنجیره انتقال، مستلزم تغییر ساعات اداری و کاهش حضور کارکنان است.

 

بر همین اساس، در میان تأیید و تکذیب های پیاپی و صحت و سقم اخبار منتشر شده در خصوص حضور تمام وقت کارمندان دستگاه های اجرایی یا دورکاری، بالاخره بخشنامه مکتوب و موثق دورکاری و شیفت بندی کارکنان ابلاغ شد.

 

مطابق بخشنامه مذکور که به تایید ریاست محترم جمهوری رسیده است، با توجه به ضرورت تداوم ارائه خدمات عمومی در عین کاهش تردد و تجمع، دورکاری و شیف بندی کارکنان مصوب شده است.

 

جزییات بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی بر روی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس:

 

https://foia.iran.gov.ir/web/guest/coronadocuments قرار دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------