مهلت سه روزه برای رجیستری تبلت‌ها از طریق اتصال به شبکه ارتباطی



رجیستری تبلت،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
با آغاز فاز دوم رجیستری، از دوم مردادماه، رجیستری تبلت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. با توجه به تمدید نشدن مهلت رجیستری، دارندگان تبلت‌ باید دستگاه‌های خود را برای ورود به شبکه ارتباطی کشور روشن کنند.

به گزارش ایرنا، اجرای مرحله دوم طرح «رجیستری»، رجیستری ساعت‌های هوشمند سیمکارت‌خور از ۱۳ تیر آغاز شده و رجیستری تبلت نیز با تبلت‌های برند لنوو از دوم مرداد آغاز خواهد شد.

 

برای قرار گرفتن در شبکه ارتباطی و رجیستر شدن، کاربران باید تبلت خود را تا قبل از آغاز طرح رجیستری روشن و فعال کنند. به گفته «حمیدرضا دهقانی‌نیا» سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دارندگان تبلت لنوو تا قبل از شنبه دوم مردادماه مهلت دارند نسبت به ارسال و دریافت پیامک اقدام کنند.

 

دارندگان این دستگاه‌ها باید استعلام اصالت دستگاه خود را با شماره‌گیری #۷۷۷۷* را دریافت کنند. با توجه به این‌که مهلت رجیستری قابل تمدید نیست، دارندگان تبلت باید در زمان مشخصی که برای دستگاه آنها در نظر گرفته شده آن را در شبکه ارتباطی کشور فعال کنند.

 

پس از رجیستر شدن دستگاه‌های برند لنوو، تبلت‌های دیگر نیز از ۹ مرداد در صف رجیستر شدن قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین گام برای ساماندهی بازار موبایل و موبایل‌واره (دستگاه‌های سیم کارت‌خور)، قرار است تجهیزاتی مانند تبلت، ساعت هوشمند، مودم و ... ثبت و رجیستری شود. با اجرای این طرح تمامی دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از طریق رویه قانونی و همراه با گارانتی وارد کشور خواهند شد و به دست مشتری می‌رسند.

 

بنابر گزارشی که انجمن واردکنندگان تلفن همراه منتشر کرده است، در سال ۹۹ حدود ۲ میلیون دستگاه تبلت به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در شبکه ارتباطی کشور فعال شدند. از ابتدای امسال تا ۹ تیر ۱۴۰۰، بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه موبایل‌واره به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار وارد کشور شده که تنها ۲ درصد آن قانونی است. مرحله دوم طرح رجیستری که موبایل‌واره‌ها را شامل می‌شود، از قاچاق ۳۰۰ میلیون دلار جلوگیری می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------