شرایط برگزاری عزاداری ماه محرم اعلام شد



شرایط برگزاری عزاداری ماه محرم،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: مراسم ایام ماه محرم به شرط استفاده صد در صدی از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون و با اولویت استفاده از مکان‌های باز و دارای تهویه مناسب هوا برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در جلسه امروز این کمیته با تاکید بر اینکه وضعیت بیماری در کشور، شرایط مناسبی ندارد؛ گفت: در شرایط کنونی افزایش حداکثری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار سرعت در امر واکسیناسیون می‌تواند زمینه را برای کنترل و مهار بیماری فراهم سازد.

 

بررسی نحوه برگزاری مراسم ایام ماه محرم از دستور کارهای مهم جلسه امروز بود که ضمن تأکید بر نقش مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی، مقرر شد: مراسم به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به طور مشخص استفاده صد درصدی از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با اولویت استفاده از مکان‌های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه تجربه خوبی در سال گذشته در برگزاری مراسم ماه محرم داشته‌ایم، تصریح کرد: باید این تجربه موفق امسال هم با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی تکرار شود.

 

وی در ادامه گفت: امسال هم مثل سال گذشته ایستگاههای صلواتی دایر نخواهد شد و در عوض موکب‌های سلامت برای پخش ماسک مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مراسم دسته روی در ایام محرم اشاره کرد و گفت: این مراسم نباید به محلی برای تجمع عزاداران تبدیل شود و باید صرفاً به صورت محلی و محدود با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

 

موضوع عدم تشکیل مراسم خانگی در ایام محرم از دیگر تأکیدات امروز جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا بود و ذوالفقاری در این خصوص اظهار کرد: به تجربه دیده شده که مراسم خانگی با توجه به فضا و مکان سر بسته عامل شیوع و انتقال بیماری است و برای همین این درخواست را از مردم عزیز کشورمان داریم که تحت هیچ شرایطی مراسم عزاداری در خانه‌هایشان برگزار نکنند.

 

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه متولی اعلام و تحقق سیاست‌های کرونایی در ایام ماه محرم، سازمان تبلیغات اسلامی است؛ گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با کارهای فرهنگی و رسانه‌ای نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی تری داشته باشد.

 

افزایش بیماران کرونایی طی هفته‌های اخیر از دیگر محورهای مورد اشاره در جلسه امروز بود و در این خصوص رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: طبق آخرین گزارش‌ها قرار است در هفته‌های پیش رو ۱۱ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود و امید می‌رود با این میزان واردات در کنار تولیدات داخلی، روند انجام واکسیناسیون سراسری سرعت بیشتری به خود گیرد.

 

ذوالفقاری همچنین افزود: طبق گزارش وزارت بهداشت، سویه هندی بیماری کرونا قدرت تسری و مرگ بسیار بالایی دارد و با توجه به سرعت بالای ابتلای این بیماری، ضروت تشدید محدودیت‌های بهداشتی و اتخاذ تدابیر ویژه احساس می‌شود که در این زمینه پیشنهادات مورد نظر کمیته به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تجربه یک و نیم ساله بیماری کرونا نشان داده که مؤثرترین گزینه در مهار این بیماری، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی با دو مکانیسم استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون است و امید می‌رود با افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار سرعت در روند واکسیناسیون، وضعیت عمومی بیماری در کشور کنترل و مهار شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------