احیای سرویس‌های فیس بوک پس از قطعی جهانی/ توسل دولت هند به دادگاه برای توقف تغییرات واتس‌اپ



شرکت فیس بوک,اخبار امروز,اخبار جدید
شرکت فیس بوک در پی گزارش مشکل دسترسی بیش از نیم میلیون کاربر به اپلیکیشن اینستاگرام، مشکل فنی که باعث قطع جهانی سرویسهایش شده بود را برطرف کرد.

به گزارش ایسنا، این مشکل بر سرویسهای پیام رسان واتس‌اپ و مسنجر فیس بوک هم تاثیر گذاشته بود و هشتگ قطعی واتس‌اپ در بسیاری از کشورها از جمله هند در توییتر ترند شد.

 

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این شرکت مشکلی که باعث قطع دسترسی به سرویسهایش شده بود را حل کرده است.

 

طبق گزارش وب سایت ردیابی قطعی داون دتکتور، بیش از یک میلیون نفر مشکل دسترسی به اینستاگرام را گزارش کرده بودند و حدود ۲۰ هزار نفر هم درباره مشکل دسترسی به واتس‌اپ گزارش کرده بودند.

 

بر اساس گزارش رویترز، وب سایت ردیابی قطعی داون دتکتور با جمع آوری گزارشهای وضعیت از سوی منابع مختلف از جمله گزارشهای خطایی که توسط کاربران در پلتفرمها اعلام می شود، به پیگیری قطعی های سرویسها و وب سایتها می پردازد. قطعی اخیر سرویسهای فیس بوک ممکن است برای شمار بیشتری از کاربران اتفاق افتاده باشد.

  

توسل دولت هند به دادگاه برای توقف تغییرات واتس‌اپ

 دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند در درخواستی که در دادگاه عالی دهلی تنظیم کرد، اعلام کرد که تغییر سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ قوانین فناوری هند را در چندین مورد نقض می کند.

 

متوسل شدن دولت هند به دادگاه منعکس کننده تنشهای رو به رشد میان واتس‌اپ و کشوری است که یکی از مهمترین بازارهای این سرویس پیام رسان به شمار می رود. واتس‌اپ در حال حاضر بر سر سرویس پرداخت پول با چالشهایی در این کشور روبروست و ملزم به رعایت دستورالعمل جدیدی شده که بر اساس آن باید رمزنگاری خود را شکسته و عاملان ارسال پیامهای غیرقانونی را در پلتفرمش شناسایی کند.

 

وزارت فناوری اطلاعات هند پیشتر در خصوص تغییر سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ ابراز نگرانی کرده و در ایمیلی از واتس‌اپ خواسته بود این تغییرات را لغو کند.

 

طبق اظهارنامه دولت هند، سیاست حریم خصوصی واتس‌اپ قوانین فناوری اطلاعات این کشور را نقض می کند زیرا ماهیت اطلاعات کاربران که گردآوری می شود را مشخص نکرده و درباره جمع آوری اطلاعات، کاربران را مطلع نمی کند. همچنین تضمین نمی کند اشخاص ثالثی که اطلاعات کاربران را دریافت می کنند، محرمانگی آنها را حفظ خواهند کرد.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، واتس‌اپ و فیس بوک در جلسات قبلی دادگاه درباره سیاست حریم خصوصی جدید اعلام کرده بودند که اطلاعات شخصی مهم کاربران را گردآوری و به اشتراک نمی گذارند. دولت هند از واتس‌اپ به دلیل برخورد متفاوت انتقاد و اعلام کرده بود سیاست حریم خصوصی این پیام رسان در هند متفاوت از سیاستی است که در اروپا اجرا می کند. جلسه بعدی دادگاه این پرونده در ۲۸ آوریل برگزار می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------