چند میلیارد نفر در جهان به جادوگری اعتقاد دارند؟



جادوگری ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
اگرچه باورهای جادوگری در برخی کشورها بیشتر از سایر کشورها رایج است، اما همچنان در هر کشور "گروه های اجتماعی و جمعیتی" را در بر می گیرد.

بر اساس یک مطالعه جهانی جدید که بیش از ۱۴۰ هزار نفر را مورد مطالعه قرار داده‌است؛ اعتقاد به جادوگری در سراسر جهان گسترده است اما این اعتقاد از مکانی به مکان دیگر بسیار متغیر است.

 

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس نتایج، حدود یک میلیارد نفر در ۹۵ کشور به جادوگری اعتقاد دارند، حدود ۴۰ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند که به جادوگری اعتقاد دارند و به نظر می‌رسد شیوع محلی این باورها بسیار متفاوت است.

 

به عنوان مثال، در سوئد، طبق این مطالعه، تنها ۹ درصد از شرکت کنندگان اعتقاد به جادوگری را گزارش کردند، در حالی که این میزان در تونس ۹۰ درصد بود.

 

بوریس گیرشمن، نویسنده و اقتصاددان از دانشگاه امریکن، می نویسد، اگرچه باورهای جادوگری در برخی کشورها بیشتر از سایر کشورها رایج است، اما همچنان در هر کشور "گروه های اجتماعی و جمعیتی" را در بر می گیرد.

 

تحقیقات قبلی باورهای جادوگری را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار می‌داد، اما کمبود داده‌ها مانع از انجام تحلیل‌های جهانی درباره باورهای جادوگری توسط محققان شده است.

 

گیرشمن مجموعه داده جدیدی را از نظرسنجی‌های حضوری و تلفنی که بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۷ توسط مرکز تحقیقاتی پیو و سایر گروه‌های نظرسنجی حرفه‌ای انجام شد، ساخت.

 

گیرشمن در مطالعه جدید می نویسد: تمام نظرسنجی ها از پاسخ دهندگان پرسیده شد که آیا به "چشم بد" یا این ایده که "برخی افراد می توانند فحش یا طلسم هایی بزنند که باعث اتفاقات بد برای کسی می شود" اعتقاد دارند یا خیر.

 

این مجموعه داده جدید همچنین به گیرشمن اجازه می دهد تا به پیوندهای بین باور جادوگری و انواع عوامل در سطح فردی و کشوری نگاه کند.

 

این مطالعه نشان داد که در سطح فردی، افرادی که دارای تحصیلات و امنیت اقتصادی بیشتری هستند کمتر به جادوگری اعتقاد دارند.

 

گیرشمن گزارش می دهد که در سطح ملی، باورهای جادوگری با نهادهای ضعیف، سطوح پایین اعتماد اجتماعی و نوآوری کم، و همچنین با فرهنگ سازگارانه و سطوح بالاتر تعصب درون گروهی مرتبط است.

 

او می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که باورهای جادوگری هنوز در سراسر جهان گسترده است.

 

گفتنی است که درک باورهای جادوگری همچنین می تواند برای دولت ها، محققان یا گروه های کمکی که سعی در کمک یا همکاری با مردم محلی دارند، حیاتی باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------