خسارت‌ ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های جاده‌ای/تخریب کریدور شمال-جنوب



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,معاون وزیر راه و شهرسازی
معاون وزیر راه و شهرسازی از تخریب بخشی از کریدور شمال- جنوب در اثر سیل اخیر خبر داد و گفت: مسیر ۶۰ کیلومتری خرم آباد ـ پلدختر کاملا تخریب شد که با انتقال ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی محورهای تخریب‌شده اقدام شد. 

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در سفر به استان لرستان‌ و بازدید از محورهای آسیب دیده در اثر سیل اخیر اظهار داشت: میزان آسیب‌دیدگی راه‌ها در لرستان به دلیل شدت بارندگی و ایجاد سیلاب بسیار بالا است، به نحوی که  زیرساخت‌های حمل و نقلی همه شهرستان‌های این استان به خصوص راه‌های روستایی دچار مشکل و آسیب دیدگی هستند که بیشترین آسیب در محدوده شهرستان پلدختر و محور ترانزیتی این محدوده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در سرتاسر محور خرم آباد به معمولان و سپس پلدختر که در حاشیه رودخانه‌های کشکان قرار داشته و سال‌ها محور اصلی ترانزیتی شمال- جنوب کشور بود، ده‌ها پل تخریب کامل شده و همه جاده اصلی ترانزیتی حدفاصل خرم آباد تا پلدختر به طول ۶۰ کیلومتر تخریب شده است.

 

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از محور سیلاب جسم جاده را شسته و با خود برده و دیگر جاده‌ای وجود ندارد و نیازمند زمان است تا به مرور با احداث واریانت های جدید و سازه‌های بتنی مورد نیاز از جمله تونل و پل بازسازی آن انجام شود که با توجه به ترانزیتی بودن این محور امکان احداث مجدد آن در کوتاه مدت میسر نیست.

 

خادمی با اشاره به تلاش برای بازگشایی محورهای تخریب شده اظهار داشت: در حال حاضر با انتقال ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و راهسازی توسط سازمان راهداری و بخش خصوصی شاغل در پروژه های زیرساختی حمل و نقل  به لرستان برای بازگشایی محورهای تخریب شده در تلاش هستیم و مقرر شده است، با انتقال ماشین آلات سنگین و کامیون بیشتری به مناطق آسیب دیده نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی شهرستان‌های پلدختر، خرم آباد، الشتر، نورآباد و غیره اقدام شود.

 

خادمی برآورد از خسارت به زیرساخت‌ها را ۱۰۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: با در نظر گرفتن خسارات وارده به ابنیه سنگین مانند پل‌ها و تونل‌ها دو برابر همین رقم اعتبار جدید برای احداث زیرساخت‌های جدید در استان سیل‌زده لرستان مورد نیاز است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------