آغاز "پویش‌ استغفار جمعی برای مبارزه با کرونا" در یزد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,استغفار جمعی
آغاز مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به نقش دعا در دفع بلا بر اساس آیات و روایات اسلامی گفت: برای نخستین بار پویش «‌استغفار جمعی‌» برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا در استان آغاز شد. 

حجت‌الاسلام محمد شمس روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این پویش، مردم مومن به صورت فردی و خانوادگی با قرائت کلام وحی و سایر ادعیه، رفع بلا را از ذات اقدس حضرت حق مسئلت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در هیچ شرایطی نباید از یاد خدا و استعانت از او غافل بود، ادامه داد: مردم ولایتمدار یزد همواره در انجام فرایض دینی و ارزش‌های معنوی پایبند و پیشگام بوده‌اند و در این امر مهم نیز دعا را فراموش نمی کنند.

 

این مسوول مروج فرهنگ دینی با قدردانی از کادردرمان و مسوولان برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری و مهار کرونا در استان یزد از تشکیل مجدد ستاد مقابله با این ویروس در حوزه‌های علمیه با همکاری روحانیان و طلاب خبر داد.

 

شمس گفت: روحانیان و طلاب در تمامی حوزه‌های علمیه در کنار مسوولان برای هر اقدامی بر حسب نیاز وظایف دینی و انسانی خود را انجام می‌دهند و بدون شک همراهی مردم و انجام مسایل دینی ضروری است.

 

هم اکنون حدود پنج هزار طلبه برادر و خواهر در ۴۰ مدرسه علوم دینی در ۱۰ شهرستان استان یزد تحصیل می کنند.

 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( سه شنبه) اعلام کرد که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۵ نفر آنها بستری شدند.

 

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۹۹۵ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون چهار میلیون و ۷۸۶ هزار و ۷۶۹ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی بیان کرد:شرایط استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان از لحاظ شیوع کرونا قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------