کاهش۸۰درصدی ترافیک در ساعات ممنوعه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,رئیس پلیس راهور
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه جریمه خودروها توسط دوربین ها از شب گذشته آغاز شده است، گفت: جریمه تردد در ساعات ممنوعه شبانه در پایتخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است.

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن که از شبکه تهران پخش شد، اظهار کرد: محدودیت‌هایی کرونایی که جنبه ترافیکی داشت و برای ممنوعیت تردد بود از روز شنبه اول آذر ماه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ابلاغ و اعمال شد که برای وسائط نقلیه مختلف در سطح شهرها بود.

 

وی گفت: در شب اول چون نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی داشت با پیام‌های هشداری و آموزشی کسانی که قصد تردد داشتند را هوشیار کردیم و در شب گذشته رسماً از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح افرادی که در این ساعت و اعلام محدودیت در سطح شهر تردد داشتند به وسیله دوربین‌ها جریمه شدند.

 

جریمه تردد شبانه هر ۲۵ ساعت ۲۰۰ هزار تومان

سردار حمیدی افزود: این جریمه‌ها توسط دوربین‌ها اعمال گردید و این دوربین‌ها در هر ۲۴ ساعت یک بار این جریمه را در صورت تردد خودروها اعمال می‌نمایند که مبلغ جریمه در هر بار ۲۰۰ هزار تومان است.

 

وی بیان داشت: خروج خودروها از شهر نه در تهران بلکه در تمامی شهرها متفاوت است که در شهر تهران و با پلاک تهران به هر جایی که بروند یک میلیون تومان در هر ۲۴ ساعت جریمه خواهند شد و همکاران بنده در سطح جاده‌ها حضور دارند و کنترل هی خود را به صورت فیزیکی علاوه بر دوربین‌ها انجام می‌دهند.

 

سردار حمیدی گفت: در سطح شهرها به علت حجم بالای ترددها صرفاً این کنترل‌ها توسط دوربین‌ها صورت می‌گیرد و اما از طریق سامانه‌هایی که در اختیار داریم این کنترل‌ها صورت می‌گیرد و رسماً از شب گذشته خودروهایی که به صورت غیر مجاز تردد می‌کردند جریمه شدند.

 

اعلام پلاک خودروهایی که باید شب فعالیت کنند به فرمانداری

وی گفت: در خصوص مشاغلی که نیاز به تردد دارند مانند سازمان‌های امدادی، حوزه بهداشت و درمان صنوف مختلفی که فعالیت آنها ضروری است و می‌بایست حتماً تردد داشته باشند این سازمان‌ها مشخص شده اند و لیست آنها و شماره خودروی آنها به فرمانداری‌ها ابلاغ شده و سازمان‌هایی که هنوز لیست خودروهای خود را اعلام نکرده اند می‌بایست این لیست را به فرمانداری اعلام نمایند و پلیس این لیست را از فرمانداری گرفته و در سیستم اعمال می‌نماید.

 

سردار حمیدی افزود: در خصوص تردد در سطح شهر تهران این محدودیت در قالب استان تهران دیده شده که در شهر کرج و شهرهای پیرامونی شهر تهران این موضوع یکپارچه دیده شده و همه استان تهران مد نظر می‌باشد ولی تردد خارج از این محدودیت و استان تهران جریمه در نظر گرفته شده است.

 

کاهش ۲۰ درصدی ترافیک در صبح و ۳۸ درصدی ترافیک در عصر

وی گفت: با مقایسه‌ای که در این سه شب صورت گرفت و مخصوصاً در شب گذشته با روزهای گذشته و با هفته‌های قبل این کاهش ترافیک کاملاً محسوس بود و ۸۰ درصد ترددهای درون شهری کاهش پیدا کرده و در طول روز هم جریان ترافیک متفاوت بود و صبح‌ها ۲۰ درصد کاهش ترافیک داشتیم و عصرها ۳۸ درصد کاهش تردد را شاهد بودیم و تردد مشخص ۹ شب تا ۴ صبح در برخی مقاطع ۸۰ درصد کاهش ترافیک را رقم زد.

 

رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: این طرح طبق مصوبه تا دو هفته ادامه خواهد داشت و اینکه ادامه داشته باشد و خیر برابر مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام خواهد شد.

 

مخدوش کردن پلاک‌ها جرم است و راننده متخلف به دستگاه قضائی معرفی می‌شود

سردار حمیدی در خصوص دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودروها نیز گفت: همکاران بنده در سطح معابر حضور دارند و اینگونه موارد را نیز کنترل و در صورت رؤیت حتماً برخورد خواهند کرد اینگونه موارد جرم محسوب شده برخورد قضائی با این گونه اقدامات صورت خواهد گرفت و پلیس در صورت مشاهده خودرو را متوقف نموده و به خاطر این کار ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد و خودرو به پارکینگ منتقل و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی خواهد شد و همکاران بنده در چند روز گذشته برای همین به صورت ویژه در سطح شهر حضور دارند و در صورت مشاهده حتماً با فرد خاطی برخورد خواهند کرد.

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشکر از شهروندان در خصوص همکاری در بحث محدودیت‌ها گفت: خوشبختانه در این موضوع همکاری خوبی را از سوی شهروندان دیدیم و قبل از اینکه پلیس بخواهد برخورد کند ترددها کاهش پیدا کرد و برخوردهای ما حداقلی بوده است و مردم خیلی خوب رعایت کردند.

 

وی توصیه کرد: در زمان بارش‌ها و لغزندگی معابر به دلیل کاهش تردد و خلوتی معابر، افزایش تصادفات را شاهد هستیم و از رانندگانی که قصد دارند در معابر با سرعت حرکت نمایند می‌خواهیم از رفتن با سرعت بالا جدا خودداری نمایند چرا که این اقدام آنها می‌تواند به آنها و دیگران آسیب وارد شود همچنین کاهش دید و لغزنده بودن معابر باعث افزایش تصادفات شده به همین دلیل است که در این زمان و در حین بارندگی تردد با موتورسیکلت و دوچرخه ممنوع می‌باشد.

 

 مهر  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------