تشریح ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه مراسم تحلیف؛ از انسداد معابر اطراف مجلس تا تغییر مسیر اتوبوس‌ها



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
روز پنجشنبه مراسم تحلیف سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. مراسمی که به دلیل حضور مقامات مختلف کشوری و بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برگزار است و از این رو پلیس نیز تمهیدات خاصی برای آن در نظر گرفته است. یکی از این تهمیدات درحوزه ترافیکی است که رییس پلیس راهور ناجا آن را تشریح کرده است. 

سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تهمیدات ترافیکی پلیس برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: این تهمیدات در چند بخش انجام می‌شود. یکی از این موارد مربوط به پارک وسایل نقلیه در اطراف محل برگزاری مراسم است.

 

محدودیت‌هایی که از شب قبل از برگزاری مراسم آغاز شده و تا پایان مراسم تحلیف ادامه خواهد داشت. بر این اساس از ساعت ۲۴  امشب چهارشنبه پلیس راهور تهران بزرگ اقدام به پاکسازی معابر اطراف مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در این محدوده تیم های گشتی به همراه جرثقیل خودروهای پارک شده را جابجا خواهند کرد، گفت: از این رو رانندگانی که خودروهای خود را  از سمت جنوب  از خیابان امیرکبیر به سمت شمال از خیابان شهید دیالمه، تقاطع سرچشمه ، خیابان ملت و تقاطع اکباتان ملت، ازسمت شرق نیز ازخیابان مجاهدین اسلام  از تقاطع خیابان ایران به سمت غرب پارک کرده‌اند باید نسبت به جابجایی خودروی خود اقدام کنند.

 

حمیدی افزود: همچنین  از سمت غرب در خیابان جمهوری از تقاطع سعدی به سمت شرق اعمال محدودیت صورت خواهد گرفت و از سمت شمال از تقاطع فخر آباد نیز اعمال محدودیت انجام خواهد گرفت از این رو شهروندان در این محدوده نیز نباید خودروی خود را پارک کنند.

 

 

رییس پلیس راهور ناجا از بسته شدن تمام فرعی ها و معابر منتهی اطراف مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: دومین بخش از تمهیدات ترافیکی منع تردد در برخی از معابر منتهی به مجلس شورای اسلامی است و در همین راستا نیز تمام فرعی های منتهی به مجلس شورای اسلامی  و تمامی محدوده های اعلامی از ساعت ۲۴ امشب تا پایان مراسم مسدود خواهند بود.

 

به گفته وی تمام کوچه ها و خیابان‌های فرعی منتهی به خیابان مجاهدین حدفاصل خیابان ایران تا مصطفی خمینی کاملا مسدود خواهد شد که مسیر جایگزین این محدوده  از طریق خیابان دماوند و انقلاب صورت خواهد گرفت.

 

حمیدی اضافه کرد: همچنین از سمت جنوب  از خیابان امیرکبیر به سمت شمال از خیابان شهید دیالمه، تقاطع سرچشمه ، خیابان ملت و تقاطع اکباتان ملت و از سمت شمال از تقاطع فخر آباد اعمال محدودیت خواهد شد. از سمت غرب نیز در خیابان جمهوری از تقاطع سعدی به سمت شرق اعمال محدودیت صورت خواهد گرفت و  ازسمت شرق نیز ازخیابان مجاهدین اسلام  از تقاطع خیابان ایران به سمت غرب محدودیت اعمال خواهد شد .

 

وی در مورد تردد اتوبوس‌های شرکت واحد نیز گفت: در روز پنج شنبه ۱۴ مرداد ماه تردد اتوبوس ها در معابر اطراف مجلس شورای اسلامی نیز از مسیرهای دیگرصورت خواهد گرفت و بر این اساس تردد اتوبوسهای شرکت واحد در طول خیابان جمهوری و طول خیابان مصطفی خمینی وجود نخواهد داشت و مسئولین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با هماهنگی هایی که با پلیس راهور تهران بزرگ بعمل آورده اند، از مسیر های جایگزین استفاده خواهند کرد .

 

 

حمیدی افزود : بر این اساس اتوبوس هایی که در طول خیابان جمهوری از میدان جمهوری به سمت شرق تردد می کنند نهایتا تا چهارراه استامبول ادامه مسیر داده و در ادامه در این تقاطع به سمت جنوب و شمال می توانند گردش  و ادامه مسیر دهند و اتوبوس هایی که در طول خیابان مصطفی خمینی در حال تردد هستند از مسیر جایگزین استفاده خواهند کرد .

 

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ایستگاه مترو بهارستان نیز در روز پنج شنبه کلا تعطیل خواهد بود و خدمات رسانی ندارد. همچنین پمپ بنزین های اطراف مجلس شورای اسلامی ، طول خیابان مصطفی خمینی نیز در روز مراسم تحلیف از ابتدای وقت تا پایان مراسم تعطیل خواهند بود و سرویس دهی نخواهند داشت.

 

وی افزود: بر همین اساس تردد کامیونت ها ، وانت بارها ، وانت بارهای مسقف  و کامیون ها در طول روز پنجشنبه از ابتدای وقت تا پایان مراسم ممنوع خواهد بود و ترددی صورت نخواهد پذیرفت و تردد همه کامیون ها از امشب در همه سطح شهر تهران بجز کمربندی ممنوع خواهد بود.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: انجام فعالیت های عمرانی امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه در کل سطح شهر تهران بویژه در معابر اصلی و بزرگراهی ممنوع و پلیس راهور اجازه انجام عملیات عمرانی  و حفاری و روکش آسفالت را نخواهد داد.

 

وی در پایان از همه شهروندان خواست در زمان اجرای محدودیت ها یعنی از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه در اطراف مجلس و معابر پیرامونی شامل خیابان جمهوری – مصطفی خمینی – ابن سینا – مجاهدین اسلام تردد نکنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------