راهنمای خرید و فروش «کلیه انسان»+جدول قیمت!



 اخبار اجتماعی - گزارشی تکان‌دهنده از یک بازار واقعی
راهنمای خرید و فروش «کلیه انسان»+جدول قیمت!

تعجب نکنید، بازاری است مثل بقیه بازارها. با مشتریانی ثابت و پر و پا قرص. با خریدار و فروشنده‌‌ای دست به نقد. تنها تفاوتش این است که خریدار پول زندگی خود را می‌پردازد.

  در بحبوحه‌ی افزایش قیمت‌ها، بیم و امید بسیاری در اغلب بازارها شکل گرفته است. از بازار مسکن و خودرو گرفته تا بازار سکه و ارز. اما تردیدی نیست که اذهان عمومی از بازاری غافل است که  به علت سوداگری، فشار اقتصادی و نبود سیستم نظارتی قوی، تنورشان حسابی داغ شده، اما در خلوت!

کمتر کسی خرید و فروش کلیه را به عنوان یک بازار کسب و کار در نظر می‌گیرد. اینکه اصلا فضایی به اسم «بازار کلیه» بر سر زبان‌ها باشد، بسیار غریب به نظر می‌رسد.

در کوران تغییر وضعیت اقتصادی کشور و در روزهایی که خروج از رکود به عنوان یک امیدواری دیده می‌شود، کسب و کار دلالان کلیه سکه است. به صراحت هرچه تمام‌تر شاهدیم که فروشندگان به راحتی آگهی می‌کنند، گیرندگان بی‌پول برای جور کردن پول خود را به این در و آن در می‌زنند، در این میان واسطه‌ها هم پا به پای تورم، قیمت می‌دهند.

مرگ کسب و کار من است
بی‌تعارف یادمان باشد خرید و فروش کلیه در کشور آنقدرها هم مخفی نیست. به وضوح شاهد کشیده ‌شدن پای واسطه‌گران به  وسط این بازار و افزایش قیمت‌ها هستیم. گاهی برای خرید یک کلیه باید پولی به اندازهی خرید یک ماشین صفر کنار گذاشت. شوخی نیست. بحث و مرگ زندگی وسط است.

تاسف‌برانگیزتر آنکه اگر زمانی با تماشای یک کاغذ افتاده در گوشه‌ی خیابان با عنوان «فروش فوری کلیه»، دلمان ریش می‌شد، اکنون فقط کافی است تا با دقت به خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف خود نگاه کنیم تا دریابیم که هم‌چون قسمت نیازمندی‌ روزنامه‌ها، بخش قابل توجهی از تبلیغات خیابانی به همین بازار اختصاص یافته است.

کافی است چند ساعتی مقابل یکی از بیمارستان‌‏ها منتظر ماند یا از خیابانی معروف به این عنوان بالا و پایین رفت تا فروشندگان و دلالان کلیه به سراغمان بیایند و پیشنهادهایشان را بدهند. گویی سال‌هاست که در این راسته فعالیت می‌کنند.

خرید و فروش آنلاین
بازاریابی در این بخش راه خود را به فضای مجازی پیدا کرده و چندین وب‌سایت به همین نام و در این زمینه به فعالیت می‌پردازند و از متقاضیان و فروشندگان می‌خواهند تا در خواست خود را در این صفحه مطرح کنند.

«مرجع خرید و فروش کلیه انسان در ایران»، «قیمت روز کلیه همراه با جدول قیمت» تنها عنوان چندی از وبلاگ‌ها و سایت‌های فعال در این بازار هستند که با سر زدن به آنها فقط تعجبمان از تنوع قیمت‎ها و متقاضیان این بازار بیشتر می‌شود.

فروشندگانی با حداقل میانگین 18سال و قیمت‌هایی با حداقل 20 میلیون تومان که برای تعیین همین رقم هم هیچ نوع سقفی وجود ندارد و بنا به تمایل اهداکننده و نیاز خریدار قیمت  با توجه به شرایط اقتصادی موجود حتی از خرید یک واحد مسکونی هم بالاتر می‌رود.

فروشندگان چه کسانی هستند؟
آمار نشان می‌دهد بیشترین فراوانی فروشندگان به علت فقر و یا اعتیاد دست به چنین کاری می‌زنند. البته افرادی که به قصد نیکوکاری چنین نیتی دارند از مسیرهای مرسوم و استاندارد اقدام می‌کنند. گفتگوی خبرنگار بازارخبر با چندی از فروشندگان فعال در این حوزه نشان می‌دهد این گفته‌ها حقیقت دارد. افرادی که در قبال حفظ نامشان حاضر به گفتگو می‌شدند.

در تمام پرس و جو‌هایی که داشتیم تنها یک چیز به عنوان وجه مشترک و یا علت اصلی این فروشندگان به چشم می‌آمد و آن هم «مشکلات اقتصادی» بود.

طبیعی است که وقتی تنور کارهای غیر قانونی داغ شود، پای دلالان هم باز خواهد شد. سعی خواهند کرد تا با ترفندهای کاسبی خود، حداکثر قیمت را به جیب بزنند. وجه تمایز این دلالان با سایر نمونه‌ها، اول سهولت دستیابی و دوم، تضمینی است که در خصوص پیداکردن کلیه‌ی مورد نظر می‌دهند.

تا حدی آسان که از خود می‌پرسید: آیا واقعاً آنچه که معامله می‌شود، همان کلیه آدمی است؟!

اخبار,اخبار اجتماعی,پیوند اعضای بدن

 اخبار,اخبار اجتماعی,پیوند اعضای بدن   اخبار,اخبار اجتماعی,پیوند اعضای بدن اخبار اجتماعی - بازار خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------